onsdag 7 maj 2014

SÖMNPROBLEM

Dag 127
I går kväll. Efter knoppen-versus-kroppen-kampen. Pustade ut i TV-soffan. Käkade två knackkorvar till kvällskaffet. Ingen speciellt lyckad kombo. Fruktansvärt trött redan då Timell började dra ut spikar. Kröp i säng. Somnade tvärt. Men vaknade lika snabbt. Tankarna snurrade. Myror i pyjamasbyxorna. Benen småkrampade. Fixade inte att somna om. WTF? Taas? Exakt samma fenomen som efter premiärtian. Och efter förra veckans femton. Jag kan inte sova efter mina Bastucuplopp! För uppjagad? För trött? För många intryck? Konstigt!
I morse. Efter en natt i halv-dvala. Vände mig på rygg. Sträckte ut höger benet. Sen vänstern. Aaaaagh. Skönt! Kravlade mig upp. Fortfarande trött. Käkade gröt. Peedade till gula startplatsen. Dallas från Munsäl bakom ratten. Glad som en lärka. Normaldag på jobbet. Nästan. Hamnade nämligen att vikariera Jens L. Slöjd i trean. Helikoptrar, pansarvagnar, blomkrukor, nyckelringar, halsband. Alla elver med olika projekt. Annat var det förr. Typ, då päronskallen gick i skolan. Då gjorde man antingen en stövelkneckt, en blompall eller en stafettpinne. Samma grej för alla. Lyckligtvis hade jag händiga skolfarfar Yngve S som back-up. Det behövdes verkligen. För päronskallen är en usel slöjdare. Hem med fyrans buss. Fortsatte direkt till bostadsbolagets styrelsemöte i Realia.
Hemma. Vaimo bjöd på spagetti med murusås. Najs! Käkade två lass. Efter att den hulda fotgraferat hopkoket. Vardagsbilder till ansiktsboken, kuulemma. Efter maten. Röjkte och fundeerade. Springa eller inte springa idag? Hmmmm? Inte springa. För trött. Lade mig i treans säng. Låg och vred mig en halv timme. Försökte somna. Nehepp! Bäst att stöka undan springandet ändå. I morgon är det ju Jaromatch. Steg upp. Packade träningsväskan. Och begav mig till stan bästa gym. Kutade en dryg mil i pratfart. Gasade på lite de sista två. Töjde ut hamstringsen i spegelsalen. Bastade. Och peedade hem igen.
Läste på ansiktsboken att min gode vän Folke W drabbats av ryggskott. Folke skall springa sitt tionde GöteborgsVarv om en dryg vecka. Så skottet kom väldigt olägligt. Men. Till skillnad från en viss päronskalles buranakurer skall han ta hjälp av en metod som kallas MBT. Eller McKenziemetoden efter dess grundare Robin McKenzie från NZ. Jag googlade och läste lite om behandlingen. Hmmm? Det kan nog funka! Naa-lejss. Lycka till Folke! Hoppas vi ses i Slottsskogen ändå.

Saldo: 11,0 km

Totalt: 1 416,0 km

Mål: + 19,0 km

Kanon: Middagen

Kalkon: Folkes ryggskott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar