måndag 19 maj 2014

TILLBAKA I VARDAGEN

Dag 139
Sent i går kväll. Loggade mitt lopp på jogg.se. Märkte att jag sprungit väldigt ojämnt. Långsammaste, sjätte kilometern uppför Älvsborgsbron på 4:59. Snabbaste, sista kilometern på 4:17. Snittpulsen på 158. Inte så värst hög. Kröp sen i säng. Somnade heti.
Måndag. Dagen-efter-feelis. Två veckor till sommarlovet. Käkade gröt. Letade förgäves efter lördagens och söndagens ÖT? Misstänkte ettan. På med nya GöteborgsVarvet-tröjan. Peedade till gula. Varmt och skönt. Dallas bakom ratten. Jättelång dag på jobbet. Kanslijobb. Lektioner. Läramöte. Planeringsmöte. Avslutade dagen med en personalmiddag vid Sonja och Jari R:s kämppä i Fagernäs. Jättegott käk. Från Uusikarlepyy. Liftade hem med Maria V. I majregn och åska.
Hemma först strax efter nie. Kollade min startgrupp i Bastucupens final, 10 km. En minut efter Bjarne H. Men bara en halv före Anette L och Fredrik H. Får nog svårt att hålla dem bakom mig. Och Niklas K, bara minuten bakom. Nååjaa. Jag får göra mitt bästa ändå. PB? Tja, ifall benen hunnit återhämta sig. Så gör jag ett försök. Det är ju ändå final. Cupsegern får jag däremot glömma. Tyvärr! Niclas S leder på 626 poäng. Jag ligger super-långt efter. På åttiotredje plats, 375 poäng.
Beträffande min utmaning börjar jag också ligga risigt till. Nästan trettio-fem kilometer back. Låter kanske inte så mycket. Men väldigt jobbigt att ta igen.

Saldo: 0,0 km

Totalt: 1 494,8 km

Mål: - 34,8 km

Kanon: Käket på personalmiddagen

Kalkon: Minuskilometrarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar