torsdag 8 maj 2014

DERBYT

Dag 128
Avslutade kvällen med PL, Manchester City versus Aston Villa. Ettan dök upp. Maaaat! Lassade in spagetti i TV-soffan.  City vann solklart. Och är nu väldigt nära mästerskapstiteln. 
I morse. Kollade väderleksutsikterna inför kvällens stora händelse, Jaro-VPS. Hmm. Inte så kallt. Inget regn. Käkade gröt. Och peedade till gula startplatsen. En arbetarskyddsinspektion på agendan. Förberedde den. Plockade fram en massa planer och instruktioner. Hälsade inspektören Rosita S välkommen. Bjöd på kaffe. Fick tusen frågor. Försökte svara sanningsenligt. Så gott jag kunde. Men blev ofta helt svarslös. Hmmm? Ingen aning. Göta Petter vilken koll tjejen hade! Jo, jo. Naturligtvis. Det skall jag fixa. Drog en lättnadens suck då inspektörens frågor äntligen sinade.
Efter jobbet. Hem med tvåans gula. Ett nytt ansikte bakom ratten. Verkade trevlig. Fortsatte direkt till Polisen. Efter ett tillfälligt ordningsvaktkort. Hem sen. Käkade en portion lasagnette från i lördags. Vilade på soffan. Men fick ingen riktig ro. Drack en kaffe. Och peedade till Keskuskenttä. På vägen dit mötte jag farsan. Som satt och vilade sig i solen på Kvarnbacken. Växlade några ord med honom. Sen var det derbydags. Laddade ölstugan. Ställde i ordning biljettkassorna. Drog på mig ordningsvaktjackan. Och en bister uppsyn. Tog emot Vasalagets ökända supportrar. Som för omväxlings skull var rätt lugna. Marko K skötte kroppsvisteringen. Jag delade ut biljetter. Tervetuloa! Avspark. Mikael G dirigerade mig till solsidan. En bit från Vasaborna. Passade mig perfekt. Kunde för omväxlings skull följa med hela matchen. Ingen höjdare. Tyvärr! Tillknäppt spel. Speciellt i första halvlek. Jublade i smyg åt Jonas E:s ledningsmål i andra. Applåderade stillsamt Jesse Ö:s straffräddning. Jaro vann med uddamålet. Och avancerade till andra plats i serietabellen. Otroligt najs! Tömde ölstugan. Käkade en glass. Och peedade hem. Nöjd och belåten.
I morgon kväll skall jag med grabbarna på HOP-HAB:s Cupavslutning vid Pavis. Men först skall vi ut och springa. Det skall bli hur kul som helst.

Saldo: 0,0 km

Totalt: 1 416,0 km

Mål: + 8,0 km

Kanon: Jarosegern

Kalkon: Arbetarskyddsinspektionen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar