lördag 24 maj 2014

191

Dag 144
Efter Jaros bortaseger i går kväll. Förberedde morgondagens program. Skrev ett tal åt en kollega som vi skulle avtacka nästa dag (alltså idag). Ställde sen Nokian på sex.
I morse. Käkade gröt. Läste ÖT. En artikel om sommarens Pridefestival. EU-kandidaten och tjänstlediga kyrkoherden Bo-Göran Å lovade medverka i en friluftsgudstjänst. Eftersom han inte ville göra skillnad på folk. Respekt åt kyrkoherdens ställningstagande. Även om det borde vara klart som korvspad. EU-kandidat 191 får min röst. Eej-mennn!
Arbetsdag i larsmo-skolorna. En vårfest på agendan. Och så skulle vi ju avtacka en mångårig medarbetare, Lisbet R-E. Tog vita, inte så rostiga till jobbet. Höll talet jag filade på i går kväll. Sjöng också en stump för den blivande pensionären. Fortsatte dagen med fotboll. Dömde sexton tre-minuters-matcher på raken. I ett rasande tempo. Lyckades få fram en turneringssegrare. De deltagande lagen verkade gilla. Vårfestkören uppträdde. Glada miner. Solen gassade. En annorlunda. Men rolig arbetsdag. I den skola jag jobbat i över trettio år.
Rattade hem med vita. Via gröna butiken. Efter motorolja. Och lite käk. Kröp i säng då jag kom hem. Fullständigt utpumpad. Sov ett par timmar. Peedade sen till torget. Stegade fram till glasskiosken. Och frågade glasstjejen om hon sålde glass. Möttes av ett stort frågetecken. Okej, jag vill ha en mango-melon. Fick min jäätelö. Håvade upp tre-och-tjugo. Svindyrt, men wtf. Och jag var fruktansvärt glass-sugen. Satte mig mitt på torget. Henry M kom cruisande längs Storgatan. Stannade sin stora svarta. Snackade en stund med honom. Innan jag fortsatte till billi-boode. Efter ett par nya läsglasögon. Jaro-röda förstås.
Sent på eftermiddagen. Päronskallen vankade omkring på Marstranden. Mellan kylskåpet och soffan. Mellan kuvösen och hemlighuset. Ångrade beslutet igår, löpfri lördag. Nehepp. Päronskallen hade ändrat sig. Måste få springa. Benen protesterade vilt. Vi vill vila! Är du dum i huvudet? Päronskallen lugnade ner dem. Bara några rundor i Hamnskogen. Lugnt och försiktigt. Det mår ni bara bra av. Sagt och gjort. Päronskallen drog på sina FiveFingers. Och peedade till Hamnskogen. Kutade åtta varv. Och kände hur päron-själen fick ro igen. Benen var inte lika förtusta. Långtifrån. Päronskallen försökte trösta. Genom att spola dem med iskallt vatten.
Kikade på Hockey VM med ett kvarts öga. Starkt av Lejonen att ta sig till final. Men ser nog mer fram mot CL-finalen senare i kväll. Såheså.

Saldo: 12,0 km

Totalt: 1 557,0 km

Mål: - 27,0 km

Kanon: Vårfesten

Kalkon: Synd om benen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar