måndag 12 maj 2014

TÄNKTE OM

Dag 132
Avslutade morsdagskvällen vid köksbordet tillsammans med vaimo. Och en kööpis-pizza. Tjock och god var den. Sköljde ner min halva med dååm-firi (kolsyrefattig) påskmust. Raap! Länge sedan jag unnat mig pizza. Hade nästan glömt hur gott det kan vara. Kröp i säng. Mätt och belåten. Men lite bekymrad över matchvikten.
Måndag. Ynka tre veckor till sommarlovet. Shitt! Skoldagarna tar slut. Och jag har så mycket ogjort i jobbet. Stressande. Käkade gröt. Och rattade farsans fransman till jobbet. En jättelång arbetsdag väntade. Medarbetarsamtal. Lektioner. Kanslijobb. Rektorsmöte. Avslutade dagen med ett föräldramöte för nya ettornas föräldrar. Presenterade ett pilotprojekt i skolan, en-till-en. Lärplattor åt kidsen i ettan. Jättespännande, tycker jag. Föräldrarna verkade också vara med på noterna. Hem sen. Via biltvätten. Kliinade upp fransmannen åt farsan. Som tack för lånet.
Hemma halv sju. Käkade Leilas fröknäcke. Drack te. Loggade in på LiveScore. MyPa versus Jaro. Bortalaget började bra. Ledde med två mål i halvtid. Otroligt!  Men hemmalaget kom ikapp. Och gick förbi. Surt! Nååjaa. Jaro har ändå fått en bra start i årets liga. Bara att bita ihop och ta nya tag på lördag, hemma mot TPS.
I morgon springs BastuCupens tjugo kilometers lopp. Med tanke på lördagens utmaning, GöteborgsVarvet, hade jag ju tänkt skippa loppet. Men, men. Nu har jag tänkt om. Jag skall nog starta i morgon också. Tanken är att jag INTE skall springa för fullt. Spara på benen. Få se hur det lyckas? Kollade startlistan. WTF? Kenneth S, som slog mig rejält på femman, startar en halv minut före mig! Miten on mahdollista? Och Niklas K startar bara en halv minut efter mig. Han kommer ju att kuta förbi mig redan före Rivägen! Nååjaa. Jag skall försöka kyla ner päronskallen. Och ta det piano. Om det nu går? Men nu skall jag koka en riktigt smarrig Bastu-Cup-soppa. Mitt bränsle i morgon.

Saldo: 0,0 km

Totalt: 1 450,0 km

Mål: - 2,0 km

Kanon: En-till-en-projektet.

Kalkon: Jaroförlusten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar