söndag 11 maj 2014

FIRADE MOR

Dag 131
ESC i går kväll. Jobbigt att hålla sig vaken. Speciellt under balladerna. Sov nog bort ett par låtar. Hittade ingen favorit. Men tyckte det var bra att Österrike vann. Och att Ryssland gav en tia åt vinnarlåten. Halv två var spektaklet över. Trean kom hem från bruudes. Överräckte tre burkar åt sin päron-farsa. Från Joanna. Alltså sånakunon (svärdottern) miin. WTF! Åt mig? Jepp. Shitt vad glad jag blev åt burkarna. Thanx Joanna! Mitt i prick. Snuslagret är så gott som tomt. Klämde fram en Conchita-tår av lycka. Och kröp sen i säng.
Morsdag. Steg upp kahdeksalta. Vaimo i jobb. Käkade gröt och bloggläste. Tove L hade i går sprungit ett halvmaratonlopp, Kungsholmen Runt. Fyra i damklassen på 1:26:32. Kanonbra tid! Men det som imponerade mest på mig var en femtioåtta årig trummis som kutat loppet på 1:19:11. Göta Petter! Det ger en snittfart på 3:45 min/km. Fortsatte morgonsysslorna med en McKenzie ryggövning. Som jag hittat på YouTube. Lade mig på tamburmattan. På mage. Pressade sen med spagettiarmarna upp axlarna och päronskallen. Så att ryggen svankade. Typ som en säl gör. Kändes riktigt skönt efteråt. Faktiskt! Undrar om Folke W håller på med något liknande?
Fixade käk åt trean. Peedade sen till Trädgårdsgatan. Med en morsdagsros, gröna kulor och lite bastucupsoppa. Världens bästa morsa bjöd på käk, kaffe och tårta. Sen hem igen. ESC-finalvakandet började ta ut sin rätt. Sov hela eftermiddagen. Överraskade vaimo med käk och en morsdagsros. Skjutsade trean till Drakabussen. Via farmors. Hastade sen vidare till Fitness. Kutade en dryg mil. I någorlunda hyfsat tempo. Typ strax under fem per kilometer. Benen kändes betydligt piggare nu. Bastade. Töjde hamstringens på bastulaven. Och fortsatte från gymmet till Björnvägen. Svärmor bjöd på morsdagskaffe och mera tårta. Försökte övertyga henne om att Conchita nog är en man. Vet inte om jag riktigt lyckades? Efter morsdagskaffet kollade jag och svärfar på PL-avslutningen. Grattis till titeln alla City-fans! Säger som Tony R. Jag är inte bitter. Bara na liiti.

Saldo: 11,5 km

Totalt: 1 450,0 km

Mål: + 9,0 km

Kanon: Burkarna jag fick av sånakunon.

Kalkon: Antagligen för mycket tårta idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar