tisdag 6 maj 2014

KAMPEN

Dag 126
I går kväll. Jättetrött efter en lång arbetsdag. Och ett brödbak. Plockade fröbröden ur ugnen. Kröp i säng strax efter tie. Somnade tvärt.
Tisdag. Tävlingsdag. BastuCupens femma i kväll. Men först invägning. Sjuttio-två-komma-noll. Jahapp. Som förr. Nöjde mig med en banan. Läste ÖT. Fortsatte till jobbet. Med gula. Förstås. I jobbet. Hade besök. Eivor L, en studiekompis från Peffantiden. Kärt återseende. Lax på skol-lunch-menyn. Hem med gula. Sov hela vägen.
Hemma. Kollade mina gamla resultat. Hittade ett fel. Göta Petter! Mitt PB på femman är inte 21:02. För två år sedan kutade jag sju sekunder snabbare, 20:55. Shitt pommfritt! Det hade jag aldrig trott. Nåjaa. Inget att gråta över. Klockan fyra traskade jag i stället över till Isabella och Tomas M. Med ett fröbröd i näven. Käkade Bellas Bastucupsoppa. Mmmmm! Gillade verkligen. Thanx!
Fortsatte med Treken till Brahes bastu. Soligt. Men blåsigt. Nordlig vind. Hoppades att den skulle gå hem. Senast 18:15:15. Min starttid. Först på plats. Nästan. Värmde upp på spånbanan. Tillsammans med Kenneth S.
Startade tillsammans med tolv andra. Helt galen öppningsfart. Vågade inte följa. Släppte direkt. Trots att vaimo stod och hejade. Hela racet blev en kamp. En kamp där kroppen och knoppen fajtades. Kroppen skrek STANNA! Knoppen svarade ALDRIG I LIVET! Lungorna jobbade som aldrig förr. Blev ändå omsprungen. Hela tiden. Humöret sjönk. Fattade nada? Två kilometer kvar. Kollade till slut klockan. Hade snittat fyra-noll-fyra. WTF? Vilken glad överraskning! Det trodde jag inte. Det kan ju gå! För tusan. Bara jag orkar de två sista. En kilometer kvar. Fyra-noll-sex. Pulsen på 180. Absolut max för mig! Kroppen skrek STANNA ELLER DÖ! Knoppen vägrade. Pinade kroppen i mål. På 20:31,6. Nytt PB. Helt ofattbart skönt!
Efteråt. Hämtade andan i målområdet. Snackade lite med Folke W. Tackade Bella för Bastucupsoppan. Vaimo grattade sin sankari, 54 v. Som joggade ner med Erik S och Folke J. Bastade tillsammans med Jonas E, Niklas S och loppets ykkönen Kim B. IF Brahe bjöd på kaffe och rulltårta. Firade det nya rekordet med fyra tårt-bitar. Tänk att det gick vägen! Ändå.

PS
Ari L hade lovat mig en gratis ryggbehandling om jag fixat SUB20. Tack för omtanken Ari! Det var ett shang-tilt löfte!

Saldo: 11,2 km

Totalt: 1 405,0 km

Mål: + 19,0 km

Kanon: Nya personbästat.

Kalkon: Att jag inte fixade SUB20.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar