lördag 10 maj 2014

KOCKADE

Dag 130
I går kväll. Efter HOP-HAB:s Cupavslutning. Glömde langkalsare och schampoflaskan i SSJ:s klubbhus. Shitt! Peedade hem med nyblivna femtioåringen, Bo L. Drack sen kvällskaffi med vaimo. Kollade upplösningen på Let´s Dance. Rätt kille vann. Absolut. Trean kom hem från Draka. På gott humör.
Lördag. Prick en vecka kvar till GöteborgsVarvet. Sovmorgon på Marstranden. Vaknade först kring nie. Käkade gröt. Rattade svarta till gröna butiken. Storhandlade med vaimo. Smusslade ner nyaste numret av Runners World.
Hemma. Fixade spagetti-käk åt trean. Tog sen itu med Bellas Bastu-cup-soppa. Toppade anrättningen med turkisk yoghurt och bacontärningar. Premiärskeden? Klart godkänd. Aningen pepparstark. Men korrigerade med en gräddskvätt.
Peedade sen i duggregnet till Västra Plan. Jaros B-juniorer versus KäPa. Frös som en hund på läktaren. Bara jag inte drar på mig en förkylning nu! Jämnt på plan. Såg ut att sluta oavgjort. Men bortalaget petade in en boll på slutet. Surt. Peedade hem igen. Drog ett par knallröda heat-holders på mina stelfrusna tår. Spolade varmt vatten på händerna. Tog itu med dagens nästa projekt. Leilas fröknäcke. Sen var det träningsdax. Kutade LarsmoMaxi i hyfsat tempo. Men benen kändes fortfarande tunga. Funderade jag på hur jag skall lägga upp veckan inför GöteborgsVarvet. Hmmm? BastuCupens tjugo hamnar jag att skippa. Måste vila. Åtminstone på onsdag, torsdag och fredag. Sova mycket. Hålla koll på kilona. Och undvika bobbor.
Kollade resultaten från dagens HCR. Carl-Anton M:s 1:42:38 betydde ett nytt prydligt PB. Ola S på 1:44:15 och Markus S under en-och-en-halv-timme, 1:29:04. Starkt jobbat grabbar! Åtminstone Maku hade tagit ut sig rejält. Och haft en-nära-döden-upplevelse. Typ den jag hade i tisdags.
I kväll planerar jag bjuda vaimo på bastu-cup-soppan. Sen blir det ESC-final i TV-soffan.  Tyvärr tog sig inte min irländska till finalen. Antagligen för urringat? Gissar att jag somnat efter två låtar?

Saldo: 11,5 km

Totalt: 1 438,5 km

Mål: + 8,5 km

Kanon: "Mina" knallröda heatholders.

Kalkon: B-juniorenas uddamålsförlust.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar