fredag 2 maj 2014

SUB4

Dag 122
I går kväll. Tog ut Leilas fröknäcke ur ugnen. Provsmakade. Najs! Tredje gången gillt. Första gången brände jag brödet. Andra gången blev det för mjukt. Men nu var brödet nästan perfekt. Krispigt och gott. Bara aningen för salt, tyckte vaimo. Kollade på Debatt från SVT. Triatleten Jonas Colting hamnade i luven på en äldre brud. Som tyckte att han var för extrem. Tja. Vägarna till lycka är många. Men helt ute och cyklade var bruden inte.
Fredag. Lovdag för skolorna i Larsmo. Helt najs. Sov till åtta. Käkade. Läste lite. Och förberedde några historielektioner. Fixade käk åt boyzen. Vaimo hastade iväg till jobbet. Medan jag peedade iväg till Fitness. Intervaller på dagens meny, 6 x 1000 meter. Utomhus. Drog på mig mina nya favoritskor, Adidas Boston. Kutade iväg i solskenet. Tre kilometers uppvärmning. Släppte ner pulsen till åttio. Första intervallen. Gav allt. Landade på prick fyra. Släppte ner pulsen. Tvåan. Gav allt. Tre-femtio-fem. Trean på tre-femtio-tre. Fyran på fyra-noll-en. Jobbigt värre! Men gav allt. Femman på fyra-noll-fem. Sista intervallen blev jobbig. Sprang upp och förbi en äldre brud på cykel. Men det blev ändå min sämsta, fyra-fjorton. Pustade ut. Joggade långsamt tillbaks till stans bästa gym. Rätt nöjd faktiskt. Töjde och foamrollade i spegelsalen. Bastade. Och peedade hem igen.
Hemma. Jämförde tiderna med motsvarande för två veckor sedan. Dagens sämsta var sju sekunder bättre än min bästa tid då. Najs! Nåååjaa. BastuCupens femma på tisdag är en bättre värdemätare. Mitt PB ligger på 21:02. Det ger en snittfart på 4:12 min/km. Göta Petter. Hur i fridens dagar skall jag fixa det?
Käkade lite pasta. Fortsatte till stan. Gjorde en sväng in till Sportia Mattsson. Kollade in vårens skonyheter. Snackade lite löpning med Stefan B. Hälsade sen på hos Henry M. I moro biti halv åtta från juuse, kraxade han fram. Avslutade stadsturen med att besöka mina föräldrar. Tänkte somna i soffan på Trädgårdsgatan.

Saldo: 11,4 km

Totalt: 1 376,7 km

Mål: + 34,7 km

Kanon: SUB4-intervallerna.

Kalkon: Borde komma igång med styrketräningen nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar