torsdag 5 juni 2014

BLOMHAVET

Dag 156
Minns inte vad jag gjorde i går kväll. Antagligen ingenting viktigt? Minns bara att jag tackade nej till att springa West Coast Race nu på lördag. Är inte så hugad att tävla just nu. Lagkapten Bjarne H hade full förståelse. HOP-HAB-grabbarna grejar nog segern ändå! 
I morse. Sov till halv åtta. En stekhet dag i antågande? Käkade morgongröten i pensionärskuvösen. Hälsade på mamma, syrran och hennes fiancé. Besökte Henry M. Och snackade lite med Niklas S och Jukka K i Jarokansliet. Fortsatte sen till Cronhjelmsskolan. Träffade mina rektorskollegor. Skrev ihop en ansökan om stålar till ett nytt projekt för Larsmoskolorna. Tre timmar satte vi på ansökan. Hade tänkt åka vidare till Bosund sen. Men orkade inte i värmen. Rattade hemåt i stället. Hemma. Matias K hälsade på. Överräckte blommor. Hälsade från familjen. Sen fixade tvåan, Mattis och jag käk tillsammans. Tacos. Henry M ringde. Länk i kväll? Absolut. För varmt? Javisst! Resten av ettmeddaan letade jag begravingskläder. Åt mig själv. Och åt krapparna. Fyra av allt. Svarta byxor. Svarta rockar. Vita skjortor. Svarta slipsar. Svarta bälten. Svarta skor. Svarta strumpor. Rätt storlek. Hittade typ hälften av prylarna. Om ens det?
Joggade sen iväg mot Henrys kämppä halv sju. Betydligt svalare nu. Typ strax över tjugo. Lätt duggregn. Oerhört najs löpväder. Men benen kändes tunga. Diskuterade pappas begravning medan vi sprang. Henry hade fixat det mesta. Jordfästning hålls i Munsala kyrka lördagen den 14.6 klockan 11. Med minnesstund efteråt. Men själva gravsättningen blir senare. På Pedersöre kyrkogård. Gravplats tvåhundrafyrtionio. Med kyrkan i bakgrunden. Efter kvällslänken visade jag platsen åt vaimo. Hon nickade gillande. Här får faffa det bra. Så bra!
Blomhavet därhemma bara växer. Våra vaser är finito. Senaste tillskottet från Bosund Hem och skola. Fattar inte hur jag skall hinna tacka alla? Men tusen tack!

Saldo: 12,3 km

Totalt: 1 608,3 km

Mål: - 107,7 km

Kanon: Vädret (morgon/kväll)

Kalkon: Vädret (dag)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar