måndag 23 juni 2014

FYLLDE DEPÅERNA

Dag 174
Hade inte så stora förväntningar på Algeriet versus Syd-Korea i går. Men tji fick jag. Underhållande match. Massor av mål. Till och med vaimo hittade till dumburken. Och hejade friskt på röda laget. 
Måndag. Dan före femtio-kilometers-utmaningen. Steg upp sju. Noterade att USA och Portugal kryssat i natt. Kutade pappas runda. Benen kändes okej. Men ryggen trilskades lite. Spanade efter Elias i gungan. Men han sov nog. 
Hemma i kuvösen. Käkade chiagröt. Med både blåbär och äppelmos. Löfbergs Lila och smörgare. Slängde in ett par Burana. Ryggen gillade genast. Kollade E-posten. Ett glatt besked från Utterleden-arrangören. Vi får busstranport. Från Lappfors till startplatsen i Purmo. Najs!
Tog sen Treken till VM-Sport. Lämnade in den på service. Kikade på ett par Trail-skor, Inov8 X-Talon 212. Köpa? Njaaaeee. Jag hade ju redan bestämt mig. Kinvarorna får duga. Satsade i stället slantarna på ett nytt vätskebälte. Och ett par energistänger. Fortsatte till Apoteket. Imodium. Ett måste för oroliga magar. Hämtade ännu Tupla, bananer och ett par energidrycker från lähikauppan. Sen var jag nöjd. Resten av eftermiddagen slappade/laddade jag. Tog en tupplur. Läste Dan Brown. Käkade. Rostbiff, potatissallad, hallonbakelser, smörgare och en massa småplock från kylskåpet. Stekte plättar. Med socker, sylt och gräddskum. Fruktansvärt gott! Kolhydrat-depåerna borde i alla fall vara mer än nöjda. Ringde Ola S. Bad honom ta med sin kännykkä. För min är inget att lita på! Lovade i gengäld att hämta honom i morgon bitti. Kvart över sex. Till slut orkade jag inte slappa längre. Tog nyservade Treken till Fitness. Inget spring. Men töjde en halv timme. Träffade Cay H. Bastade.
Just nu ser jag fram emot en annorlunda. Och spännande morgondag. Men. Jag har noll koll på banan. Tyvärr! Och. Mitt lokalsinne är en katastrof. Helt outvecklat. Fråga vaimo! Är helt säker på att vi kommer att springa fel. Någonstans? Frågan är bara hur mycket fel? Underlaget vet jag heller inget om. Antagligen varierande? Sen oroar jag mig för skador. Typ stukningar. Typ ramla och slå knäna. Eller smalbenen i en vass sten. Jag är ju ett asfalt-barn. Trottoarkanter fixar jag. Men thats it. Har sprungit i skogen. Men inte mycket. Nååå-jaa. Det skadar ju inte med lite spänning i livet. Men bara, na liiti.

Saldo: 5,0 km

Totalt: 1 834,0 km

Mål: - 82,0 km

Kanon: Plättarna

Kalkon: Ryggen oroar, na liiti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar