söndag 29 juni 2014

REKORDVECKA

Dag 180
Avslutade lördagskvällen med den andra åttondelsfinalen, Colombia-Uruguay, 2-0. Två spelare ur Colombias lag fastnade på näthinnan. James Rodríguez förstås. Som gjorde båda målen. Det första var nog turneringens snyggaste. Sen var det turneringens dribbler, Juan Guillermo Cuadrado. Vilken lirare! Jag misstänker att brassarna får det tufft i kvarten. 
Söndag. Sov jättelänge. Började dagen med pappas runda. I toppenväder. Nästan tjugo grader. Soligt. Käkade sen i kuvösen. Peedade till morsans. Tankade pappas bil. Och tvättade bort villa-vägs-dammet. Fortsatte till torget. Årets andra lösglass. Testade blåbär. Tja! Mango-melon är nog fortfarande ykkönen. Pratade en stund med Leif N och Juuso A. 
Hemma. Käkade snålsoppa. Läste en stund. Inferno av Dan Brown. Kollade ansiktsboken. Maria B:s  barn sjöng och spelade på deras morfars begravning. Amazing Grace och Claptons Tears in heaven. Oerhört vackert! Tog sen en tupplur. Tvåtimmars! Vaknade till ett ihållande regn. Shitt! Drog på mig träningskläderna ändå. Larsmo Maxi på agendan. Första kilometrarna kändes hur bra som helst. Inte så dumt att springa i regn! Sen fick jag problem med magen igen. WTF? Var tvungen att stanna hur många gånger som helst. Ibland för att söka skydd bakom något träd eller buske. Funderade på att korta av länken. Funderade på fingrar i halsen. Men lät bli. Kämpade vidare. Knapp styrfart. Lyckades ta mig runt. Naa-lejss. Men mådde pyton under den sista femman. Hemma. Lade mig på soffan. Försökte lugna ner magen med Rennie. Skippade kvällskaffet. Kollade tredje åttondelen, Mexico-Holland. Höll på de grönklädda krigarna. Men det hjälpte inte. Förstås. Och magen fortsatte jävlas. Shitt!
Loggade dagens saldo på jogg.se. En rekordvecka takana, 116,0 km. Och ifall. Jag orkar tretton i morgon så får jag bokföra en ny rekordmånad. Antagligen sätter magen stopp för det? 

Saldo: 16,4 km

Totalt: 1 945,0 km

Mål: - 35,0 km

Kanon: Rekordvecka

Kalkon: Magen, igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar