tisdag 10 juni 2014

MVG

Dag 161
I går kväll. Efter moget övervägande. Tog itu med att skriva ett nytt tal till minnesstunden på lördag. Plitade ihop texten på tre timmar. Typ. Lyckades nog bättre än senast. Betydligt bättre. Tyckte jag då. Gick och lade mig vid midnatt.
Tisdag. Steg upp sex. Tisdagsinvägning. Sjuttio-en blankt. Bra! Käkade. Och tog vita till skolan. Massor av kanslijobb på agendan. Loggade in på arbetsdatorn. Nehepp. Funkade inte. Startade om. Nehepp. Undersökte alla kablar. Nehepp. Inget fel på dem heller. Ringde Daniel S, kommunens IT-ansvariga. Förmiddagen passerade. Utan att vi lyckades logga in. Voj raatis, raati! Jag måste ju komma åt mina dokument. Allt jobb kräver att jag lyckas logga in. Annars är resan hit fullständigt bortkastad. Shitt, shitt! Budgeten skall lämnas in före midsommar. Planen för undervisning är knappt påbörjad. Måste hitta en elevassistent. Och så vidare. Med den här farten får jag nog ett kort sommarlov. Halv tolv hade Data-Daniel äntligen lokaliserat. Och åtgärdat felet. Thanx! Tokjobbade ett par timmar. Fortsatte hem till Marstranden. Sov en stund på soffan.
Träffade Henry M halv fyra. Ut mot spånbanan i Östanpå. Henrys telefon ringde hela tiden. Jag passade på att vila. Medan han sålde bryggor. Skötte kunder. Snackade med sin familj. Och så vidare. Skönt att springa i skogen! Tyckte mina vader. Som tagit ganska mycket stryk på sistone. Brukar annars inte ha problem med dem. Men nu känns de riktigt ömma. Antagligen för att jag kutat nio dagar utan vila. Ända sen pappa dog. Kvart före fem ringde Henrys kännykkä igen. Hustrun Gunvor undrade vart karln förirrat sig? Han skulle kuulemma vara på kalas i Kolppi om en kvart. Henry fick plötsligt bråttom. Väldigt bråttom.
Hemma. Käkade broiler och ris. Peedade sen till Jarokansliet. Styrelsemöte med LigaJaro. Direkt efter mötet fortsatte jag till Trädgårdsgatan. Läste mitt tal för mamma. Två gånger. Hon gillade talet. Jättemycket. Fick faktiskt MVG. Skönt!

Saldo: 13,6 km

Totalt: 1 671,6 km

Mål: - 99,4 km

Kanon: Att mamma gillade talet.

Kalkon: Datastrulet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar