onsdag 11 juni 2014

SARJAKAKKONEN!

Dag 162
Avslutade tisdagen framför dumburken. Äntligen något att titta på. En brittisk miniserie, Den skyldige. Riktigt bra faktiskt.
Onsdag. Steg upp sex. Käkade. Fortsatte till jobbet. Tog itu med budgeten för nästa år. Jens L och hans lill-kille Ivar dök upp. Överraskade med grisar till kaffet. Nami! Hem sen. Via Trädgårdsgatan med en inbetalning. De senaste dagarna har det strömmat in minnesadresser. Till mamma. Och till Henry M:s toimisto. Antagligen också till församlingshemmet i Munsala? Och jag har lovat att läsa dem alla på minnesstunden! Det tar nog minst en timme att plöja genom hela högen. Antagligen måste jag skippa verserna? Hämtade sen träningsväskan från Marstranden. Och fortsatte till Centralplan. Ny match i kväll. Jaro versus Inter från Turku. Ställde i ordning ölstugan. Och biljettkassorna. Sen var det dags för dagens spring. Kutade först en halv mil på banan. Fortsatte med två varv i Hamnskogen. Benen och vaderna kändes bättre idag. Höll maratonfart, 5 min/km. Duschade snabbt. Skyndade hem. Värmde upp broilern från i går. Käkade. Hann vila ett par minuter på soffan. Sen var det dags att på nytt bege sig till Centralplan. 
Ställde mig som vanligt vid porten till ölstugan. Fortfarande många som kom fram och framförde sitt deltagande. Både kända och okända. Själva matchen kunde jag ändå följa rätt bra. Mållöst i halvtid. Men med ett kraftig bollinnehav för hemmalaget. Som slutligen tog ledningen i den andra. Efter en inövad frisparksvariant. Sen fastställde Jonas E hemmasegern från straffpunkten. Tre poäng åt Jaro. Som avancerade till andra plats i Veikkausliigan. Underbart!
Käkade korv och plättar efter matchen. Sa åt Fredrik Mini S att han varit bäst på plan. Tror att han gillade min analys. Peedade hem med den hulda. Och fortsatte kvällen i idrottens tecken. Diamond League från Bislett på dumburken.

Saldo: 12,4 km

Totalt: 1 684,0 km

Mål: - 98,0 km

Kanon: Jaros hemmaseger.

Kalkon: Ingenting, tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar