onsdag 18 juni 2014

JORDEN RUNT

Dag 169
Anna B hade dumpat sina långbyxor i går. Tackochlov! Hade tänkt kolla alla tre matcherna i VM. Men orkade igen bara med två. Kröp i säng efter Brasiliens 0-0 mot Mexiko.
Vaknade sju. Började dagen med att kuta Pappas runda. En halv mil. Kändes ovanligt segt. Via graven. Snackade lite med pappa. Mötte också Åsa A på kyrkogården. Hon noterade att jag blödde näsblod. Hoppsan! Antagligen är jag ganska slutkörd för just nu? Inte så konstigt. Har ju kutat sjutton dagar i sträck. Om jag skall fixa femtio-kilometern på tisdag så måste jag nog snart unna mig en vilodag. Eller två?
Hemma. Käkade chiagröt. Och ett par smörgare från minnesstunden. Gurkskivorna slokade. Men  fortfarande skitgoda. Kollade ÖT. Läste ett reportage om björnjakt i regionen. "Så sent som i helgen observerades två björnar på vägen i närheten av Mosavattnet, som ligger på gränsen mellan Lillby och Lappfors." Shitt! Det är väl längs Utterleden det? Hoppas skogens nallar inte gillar päronskallar! Fortsatte till jobbet. Fick budgeten klar. Och inlämnad. Skönt! Köpte två rökta fiskar på hemvägen. Käkade en av firrarna. Fortsatte till Centralplanen. Ställde i ordning inför kvällens ligamatch, Jaro-MyPa. Vidare till Fitness. Kutade åtta kilometer på mattan. Inte så jobbigt! Töjde lite och bastade.
Hemma. Loggade dagens saldo på jogg.se. Hittade en ny tävling. Jorden Runt på åttio dagar. Med fin-fina priser. Man har 80 dagar på sig att samla ihop 3000 poäng. Med vars hjälp man sen förflyttar sig framåt. Huvudvinsten är en resa för två till Playitas Resort, värd 20 000 Skr. Inte illa. Och. Eftersom varje kilometer jag springer ger 10 poäng. Så betyder det att jag bara behöver kuta trehundra kilometer på drygt två månader. Hur lätt som helst! Undrar just var Playitas Resort ligger?
Peedade iväg till Jaromatchen. Blev placerad i porten bredvid Idrottsgården. Såg hemmalaget göra 1-0 på hörna. Och motståndarna kvittera på samma vis. En pinne för vardera laget. Inte optimalt. Men ingen katastrof heller. Käkade grillkorv och plättar. Innan jag trampade hem till nästa match. Spanien versus Chile. Från TV4. Anna hade dammat av långbyxorna igen. Tyvärr!

Saldo: 13,0 km

Totalt: 1 780,0 km

Mål: - 79,0 km

Kanon: Budgeten klar före midsommar.

Kalkon: Potatismos-känning i benen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar