torsdag 12 juni 2014

NU BÖRJAR DET

Dag 163
Njöt jättemycket av Jarosegern i går kväll. Kollade på fortsättningen av den brittiska miniserien Den skyldige. Kröp i säng vid midnatt.
Torsdag. Steg upp kuudelta. Läste ÖT. Konstaterade att tidningen och jag hade gjort samma analys av Jarospelarna. Alla var bra. Men Fredrik "Mini" Svanbäck var bäst. I dag börjar Fotbolls VM. Världens bästa turnering. Klart som korvspad. Jag kommer nog att kolla på vansinnigt många matcher. Kanske inte alla. Men väldigt många. Käkade en rejäl aamupala. Gröt förstås. Och svenskt kaffe. Jag har börjat gilla svenskt kaffe. Mörkrostat. På kvällarna brukar jag faktiskt mixa. Hälften Löfbergs. Hälften Juhla Mokka. Tror inte att någon av hotellets gäster märkt någon skillnad?
Efter gröten fortsatte jag och den hulda till Trädgårdsgatan. Träffade mamma och lillasyster. Fler praktiska detaljer kring lördagen. Bordsplacering. Och vem som skall sitta i vilken bil? Bordsdekorationerna blandade jag mig däremot inte i. Fixade käk åt ettan och tvåan. Rattade vita, inte så rostiga till Sune E, min hovmassör. Som genast märkte att benen var väldigt stumma. Tog i så det knakade. Göta Petter vad jag skrek. Svettades floder. Men. Fick också ett tips på vägen. Testa med att springa en kort morgonlänk. Typ fem kilometer. Före gröten. Då behöver du inte kuta så långt på eftermiddagen eller kvällen. Hmmm? Låter inte så dumt. Tror faktiskt jag skall prova? Redan i morgon bitti.
Hemma. Fullständigt utpumpad efter massagen. Hade tänkt springa direkt efteråt. Men var tvungen att lägga mig på soffan i stället. Sov. I två timmar. Typ. Först sen packade jag träningsväskan. Trampade till Fitness. Kutade först utomhus, en knapp mil. Benen kändes som pånyttfödda! kanon! Tack världens bästa Sune! Snittade 4:45 min/km. Fortsatte sen på mattan ett par kilometer. I gymmet träffade jag också flera vänner som ville framföra sitt deltagande. Tusen tack! Snackade lite extra med Cay H, Juuso A och Josefine S. Avslutade passet med att töja och basta.
Hem via lähi-kauppan. Köpte kärleksmums. Som jag hade tänkt trycka i mig under VM:s öppningsmatch, Brasilien versus Kroatien. Tyvärr hann tvåan se paketet! Tröstades av att han ville hänga med på länken i morgon bitti. Det ser jag fram emot. Verkligen. Tror faktiskt att jag ställer Nokian på halv sex? Typ.
 
Saldo: 13,0 km

Totalt: 1 697,0 km

Mål: - 96,0 km

Kanon: Att Fotbolls VM börjar

Kalkon: Att jag inte hann/orkade med något budgetarbete i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar