måndag 30 juni 2014

REKORDMÅNAD

Dag 181
Avslutade veckan med fjärde åttondelen, Grekland vs Costa Rica. Tråkig första halvlek. Händelsefattigt. Sov mest. Matchen tog fart i andra. Mål och en utvisning. Ett-ett i fulltid. Förlängning och straffar. Otroligt spännande. Gladdes åt CR:s historiska avancemang. Stackars Grekland!
Måndag. Sovmorgon. Skönt! Magen kändes okej. Pappas runda next. Spänd på hur magen skulle reagera? Redan vid första steget märkte jag att något var galet. Men vad? Mötte Anette L utanför Tellus. Berättade om problemet. En sträckning? Tja. Kanske. Kutade vidare. I knapp styrfart. Arma dagar! Käkade. Fortsatte till skolan. Kanslijobbade ett par timmar. Sen hem igen. Fixade käk åt ettan och trean. Henry M ringde. Fitness? Tja, varför inte. Kutade en lätt åtta på mattan. Kände av magen. Men inte så mycket som utomhus. Bastade efteråt. Hemma. Stekte plättar. Loggade dagens saldo. Juni i hamn. Rekordmånad. Fyra-hundra-en kilometer. Slog januari knappt. Fortsatte kvällen med femte åttondelen, Le Bleus vs Nigeria. Fransmännen starkare, 2-0.
Magen bekymrar fortfarande. Så fort jag tar ett löpsteg får jag värk i bälteshöjd. Ju hårdare jag springer desto mera värk. Löpmattan funkade naa-lejss. Eventuellt har Anette rätt. Alltså. En sträckning i min musculus rectus abdominis, magmuskel? Men. Fattar inte. Varför jag också får så många sura uppstötningar? Och varför jag hamnar att gödsla halva Pedesi? Nååjaa. I morgon kanske det  ordnat upp sig. Eller så inte.

Saldo: 13,0 km

Totalt: 1 958,0 km

Mål: - 33,0 km

Kanon: Rekordmånad

Kalkon: Att inte kunna ge järnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar