måndag 16 juni 2014

NY UTMANING

Dag 167
Orkade bara med två VM-matcher i går kväll. Delade Peter L:s fina bilder åt mina kusiner. Och åt treans flickvän. Kröp i säng vid midnatt. Trots att Messis Argentina skulle spela om en knapp timme.
Måndag. Vardag igen. Steg upp sju. Morgonlänk. En helt ny rutt. Bara en halv mil. Via pappas grav. Hälsade. Berättade att jag tvättat bilen. Borstfritt. Sprang sen hem via Kyrkostrand. Morgongröt med chiafrön och äppelmos i kuvösen. Redo för dagen.
Vaimo och jag skjutsade tvåan till Kruunupyy. Kramade. Vinkade av. Sen fortsatte jag till Kyrkostrands församlingshem. Blodgivning. Tredje gången för mig. Lång kö. Men inte så lång väntan. Klarade blodprovet galant, 150. Men. Men. Blodtjejen uppmanade mig att ta det mycket lugnt resten av dagen. Ingen träning!  Inget spring! Du kan svimma. Drick mycket! Jag nickade. Men tänkte inte rätta mig efter förbudet. Förlåt! Träffade Ola S mellan blod-påsarna. Häng med på Utterleden den tjugofjärde, föreslog Ola. Femtio kilometer i skogen. Från Vilobacka i Purmo. Till skidstugan i Lappfors. Med käk på vägen. Kostar bara tjugo juuro! Markus S och jag har redan anmält oss. Hmmmm? Skulle vara skit-kul. Ska röjk och fundeer.
Efter blodgivningen. Hälsade på i Henry M:s toimisto. Berättade om mina funderingar om att anmäla mig. Henry verkade intresserad. Åtminstone na liiti. Sen fortsatte jag till Bosund. Kanslijobbade ett par timmar. Och. Efter omoget övervägande. Anmälde mig. Vet ännu inte om jag ryms med? Hoppas. Hoppas! Fortsatte dagen på löpmattan i Fitness. Kutade åtta kilometer. Lugnt och försiktigt. Hoppas att blodtjejerna förlåter mig. Men. Tror inte ens jag var nära att svimma. Töjde lite efteråt. Bastade. Håksade först efteråt att det också var förbjudet. Förlåt igen!
Senare på kvällen. Kollade Tyskland-Portugal. Tyskarna imponerade som vanligt. Krossade de stackars portugiserna.

Saldo: 13,0 km

Totalt: 1 753,0 km

Mål: - 84,0 km

Kanon: Kändes bra och rätt att ge blod.

Kalkon: Narrades, na liiti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar