onsdag 4 juni 2014

NÄSTAN TUSENNIOHUNDRA!

Dag 155
Hämtade tvåan från Kruunupyy i natt. Hann precis. Berättade på vägen hem om våra dramatiska dygn. Svarade på frågor. Stoppade falukorven i kylen.
I morse. Hämtade morsan, syrran och hennes franska kärlek Stephane från Trädgårdsgatan. Träffade Henry M på hans office. Beställde präst. Som vi alla ville ha. Valde kista. Ställde tusen frågor. Som Henry besvarade tålmodigt. Och överräckte blommor. Sen fortsatte vi till Pedersöre gravgård. Strosade omkring en god stund där. Träffade en dam. Med karta över lediga platser. Mamma valde ut en vacker. Nummer två-hundra-fyrtio-nio. Varifrån kyrkan syntes. Sen var vi klara. Fransmannen tog gula till Munsala. Skulle klippa gräs.
Jag fortsatte till jobbet. Möttes av många bilar på skolgården? Klev in i rektorsexpeditionen. Kikade in i lärarrummet. Full besättning kring kaffebordet? Till slut gick det upp ett ljus. De är ju här för mig. Mycket riktigt. Vice rektorn Jens L överräckte en vacker bukett. Beklagade. Tusen tack! Kramade alla. Tack för att ni kom! Tack för att ni bryr er! Berättade sen om pappas sista dagar. Rösten ville inte riktigt bära. Men det struntade jag i.
Jobbade ett par timmar. Med saker som blivit på hälft. Fortsatte hem. Fixade käk åt fyra. Sen peedade tvåan och jag till Fitness. Jag sprang. Förstås. Kände av smärtan i vänstersidan. Men inte alls lika mycket som i går. Najs! Tvåan gymmade. Efteråt fortsatte vi till Trädgårdsgatan. Röjkte och fundeerade lite med mamma. Begravningsfrågor. Typ. Hur många smörgare till minnesstunden? En sköterska från avdelning sex ringde. Päronskallen hade glömt sin I-pad-laddare. På kylskåpet i väntrummet! Typiskt honom! Tvåan och jag hämtade sladden. Överräckte en konfektask åt personalen. Tusen tack! Visade faffas rum, kapellet och terapiträdgården åt tvåan. Som mindes att han klippt gräset i den då han sommarjobbade.
Hem via lähikauppan. Päronskallen skulle betala. Men betalkortet strulade. Plussakortet strulade. Kassakön växte. Päronskallen svettades. Tvåan skämdes? Har du några kontanter, föreslog kassa-bruden. Nope. Då kanske du kan hämta från automaten här utanför. Päronskallen kutade ut ur kauppan. Fumlade fram kosingen. Betalade. Och vinglade sen snabbt hem igen. Tvåan skakade på huvudet. Men var så snäll. Och hjälpte sin gamla far med kassarna.
Hemma. Kollade lite bloggstatistik. Under de senaste dagarna har jag haft massor av läsare. I måndags nästan ett-tusen-nio-hundra. Helt otroligt! Tack!

Saldo: 12,8 km

Totalt: 1 596,0 km

Mål: - 109,0 km

Kanon: Mitt inlägg i måndags har visats nästan 1900 gånger!

Kalkon: Kassastrulet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar