fredag 20 juni 2014

MIDSOMMARAFTON

Dag 171
Avslutade torsdagskvällen framför dumburken. Uruguay versus England. Imponerades av Luiz Suarez effektivitet. Led med engelsmännen. Som i och med förlusten är ytterst nära att möta samma öde som matadorerna. 
Midsommarafton. Sov länge. Typ nie. Läste ÖT i sängen. En intressant artikel om slaget vid Tienhaara, midsommaren 1944. Gösta K och Allan F intervjuades. Vilka hjältar! Sen var det dags för dagens första pass. Kyligt. Pappas runda. Ganska lätta ben. Mötte Ulla-Stina L och dottern Ida på kyrkogården. Pratade lite med dem. Och med farsan. Förstås. Glad midsommar! Efter morgonlänken. Vrålhungrig. Käkade chiagröt i kuvösen. Peedade till lähikauppan efter en ny fröpåse. Bra att man inte längre behöver jaga fröna land och rike runt! Slappade resten av dagen. Läste Runners World. Om vikten av att lyssna till kroppens varningssignaler. Det är jag jättedålig på! Fixade midsommarkäket. Rostbiff med nypotatis. Jordgubbar med gräddskum. Tror att både vaimo och trean gillade. Jag tog en tupplur efter maten. Sen var det dags för dagens andra pass. Drog på mig Kinvarorna. Oaaaaj! Skavsår på hälen. Lättade på Compeedplåstret. Hittade en jätteblåsa under plasten. Shitt! Jag har nog också tidigare känt av såret. Men nu såg det riktigt illa ut. Och. Om det inte funkar att springa med Kinvarorna? Vad gör jag då? Shitt! Måste nog skippa passet? Eller? Beslöt mig för att ännu testa med mina fritidsskor, Nike Free. Världens skönaste och mjukaste. Hmmm? Kände nada av jätteblåsan. Kanon! Kutade till Hamnskogen. Två varv där. Jobbiga varv. Inte för benen. Men för pumpen. Trött och andfådd. Var tvungen att stanna flera gånger. Sista pausen. På en bänk utanför Mariahemmet. Kände mig både gammal. Och orkeslös. Knölade mig hem. Naa-lejss. Genom en folktom stadskärna.
Senare på kvällen. Kaffe på Trädgårdsgatan. Tillsammans med vaimo, mamma, syrran och hennes make. Lillkungs kanelkakor och hallonbakelser. Läste minnesadresserna på nytt. Vackra verser. Ord. Tankar. Hälsningar. Från när och fjärran. Tusen tack! Kollade hur Costa Rica besegrade Italien. Vilken knall! Som tyvärr innebar att Good Old England är ute ur VM. Jättetråkigt!

Saldo: 13,0 km

Totalt: 1 810,0 km

Mål: - 71,0 km

Kanon: Nike Free

Kalkon: Pumpen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar