fredag 19 september 2014

CHINNADE OCH BURPEEPADE

Dag 262
I går kväll. Efter det jobbiga backpasset. Pustade ut i tv-soffan. Kämpade mig igenom både Halvåttahosmej och Idol. Sen var jag tvungen att gå och lägga mig. Vad tråkig du är, påpekade vaimo. Jepp, men det hjälps inte. Måste få sova. Ringde ännu ettan innan jag somnade. Får jag ta min bil till jobbet i morgon? Jodå, det fick jag. Najs! Ställde fram väckningen med två timmar. Ända till kvart-över-sex. Najs! Såg fram emot en lång natt.
Fredag. Vaknade fem före sex. Utvilad. Det var inte i går! Steg upp. Kutade pappas runda. Fem-tretti-fart, typ. Käkade och väntade på att ettan skulle komma hem från nattjobbet. Med bilen. Naan-gang. Orkade inte vänta. Ångrade mig. Och lånade vaimos svarta i stället. Packade försiktigt ner uddarocken. Och rattade iväg till jobbet. På plats strax före åtta. Kanslijobbade på förmiddagen. Höll en finskalektion. Ordningstalen. Jättesvårt! Efter maten ville vikarien Saul S testa ett cross-fit-program på mig. Okej, men jag har inte styrketränat på ett helt år, typ. Det gör inget, skrattade Saul. Programmet tar bara tio minuter. Vi börjar med sju chins. What? Jo, alltså typ omvända armhävningar. På räcke. Sju! Jag fixar inte en enda! Okej, men du kan hjälpa till med fötterna, tröstade Saul. Sen sju sit-ups. Och så avslutar vi med att springa från vägg-till-vägg. Två varv. Sagt och gjort. Chinnade, situpsade och kutade. Vilade en minut. Och upprepade sen proceduren tre gånger. Typ. Bra Ingo! Nu skall vi avsluta med burpees. What? Jo alltså så här. Stå. Hoppa-ner-raklång-på-en-matta. Hoppa-upp-till-huksittande. Hoppa-upp-till-stående. Hoppa-upp-i-luften-med-sträckta-händer. Tjugofem gånger. What? Tjugofem! Jag klarar max tie. Typ. Saul hoppade alla tjugofem. Jag var döfärdig vid tie, men pinade mig till femton. Sen gav jag upp. Cross-fit och burpees är nog inget för mig. Tacka vet jag tjugo kilometer slät asfalt! Avslutade arbetsdagen med att ta emot tre nya lärare från högstadiet. Berättade lite om skolan. Bjöd på glass och salta pinnar. De nyanställda verkade gilla. Tog sen svarta till Jeppis. Kävelykadulla taas. Päronskallen traskade in till klä-en-kaar-kauppan. Med uddarocken i släptåg. Selittäde varför han slippa den. Okej, okej, skrattade expediten. Jag skriver ut ett köpkort åt dig i stället. Ok, thanx. Päronskallen smet ut ur butiken. Typ tusen par strumpor rikare. Nåå-jaa. Ei auta.
Gjorde en blixtvisit till hemmaplan. Bytte kläder. Käkade en smörgare. Två brev på posten. En kallelse till arbetsplatshälsovården. WTF! Jag var ju på kontroll i fjol? Då jag pissade i pepparburken. Nåå-jaa. En ny check är väl inte helt fel. Och jag gör nog knappast om samma misstag. Det andra kom från Mallis, Confirmation of Application. Startbeviset. Najs! Nummer två-hundra-fyrtio-två på pajto, lär jag få. Fortsatte sen till Centralplan. Jaro-KuPS väntade.
I morgon blir det långlänk med Henry M. Minst tjugo-åtta. Sen blir det klassträff på Strampen i Vasa. Hoppas ingen märker att min uddarock är från åtti-två. Typ.

Saldo: 5,0 km

Totalt: 3 012,0 km

Mål: + 130,0 km

Kanon: Sovmorgonen

Kalkon: Chins & Burpees

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar