fredag 26 september 2014

IDOL-YUSUF

Dag 269
I går kväll. Efter en lång arbetsdag. Hemma i TV-soffan. Bonde söker fru. Inget för mig. Är ingen bonde. Söker ingen fru. Käkade ett par smörgare. Och kröp i säng.
Fredag. Steg upp kvart över fyra. Kutade pappas runda. På lätta ben. Kom till Tempellunden. En ny grav hade grävts upp. Bredvid pappas. Visste att den tillhörde en annan Kurt Vilhelm. Vilket sammanträffande! Snittade fem-tolv. Käkade. Och tog gula till jobbet. Fredagsstämning i lärarrummet. TGIF! Klackarna i taket. Monica L-L bjöd på grönkåls-chips. Tjejerna gillade. Men. Misstänker att de låtsades. Grabbarna gillade not. Kornmjölsgröt till skollunch. Mmmm. Käkade två portioner. Tog tvåans gula hem. Sov förstås hela resan. Hemma. Kollade ansiktsboken. Ettan och Styrman Karlsson. I Bangkok. I baksätet på en taxi, a la Dr Bombay. Jag passade på att göra en vänförfrågan till styrmannens morsa, Yvonne K i Nauvo. Vi har aldrig träffats IRL. Men hon accepterade ändå! Najs! Gambälfolttji behöver nog hålla ihop. Tycker jag. Naa-lejss. Packade sen träningsväskan. Peedade till Fitness. Kutade en mil på löpmatta. I fivefingers. Fem-minuters-fart. På lätta ben. Krister B dök upp vid min sida. Berättade att han fått löpförförbud. Hoppknä, typ! Och var tvungen att trampa på cross-trainern i stället. Verkade skittråkigt? Tyckte synd om honom. Avslutade eftermiddagspasset med att töja lite. Och basta. Träffade Idol-Yusuf på bastulaven. Jag passade på att göra värsta intervjun. Typ tusen frågor. Hur går tävlingen till, egentligen? Kerro kaikki! Jussi berättade att han auditerat i Sundsvall. Inte bara en. Inte bara två. Utan i tre dagar! Första dagen köat. I typ tolv timmar. Andra dagen mött två jurygrupper. En med musiker. En med producenter. Båda hade uppenbarligen gillat. Och bett honom komma tillbaka följande dag. För att träffa den riktiga Idol-juryn. Ahaa! Nu fattar jag.
Fortsatte hem till fredagsmyset. Via Tempellunden. Slet av mig mössan. Beundrade blomhavet bredvid pappas grav. Kurt Vilhelm K, grabben i graven bredvid. RIP! Sen till lähikauppan. Handlade mjölk. Och Fazers blå, med hasselnötter. Trean mötte mig där hemma. Vrålhungrig. Kuten aina. Fixade käk åt honom. Förberedde myset. Hittade Ettan och Styrman Karlsson. Nu på The Hub. Antagligen ett käk-plejs? Framför en tallrik skorpioner. Hujeedamej! Tacka vet jag mina gröttallrikar!
Loggade dagens saldo på jogg.se. Röjkte och fundeerade na liiti. Skall jag unna benen en helt löpfri dag i morgon? Det har de inte haft på typ två månader. På söndag är det dessutom ju tävlingsdax, Sju Sjöar! Hmmmm? Vi får se, men knappast.

Saldo: 15,0 km

Totalt: 3 096,0 km

Mål: + 137,0 km

Kanon: Intervjun med Idol-Yusuf

Kalkon: Kristers löpförbud

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar