lördag 13 september 2014

PREMIER LEAGUE

Dag 256
Fredagskväll. Armadis tröjtto. Somnade som vanligt på soffan. Mitt i Hauskat kotivideot. Vaknade lagom till kvällskaffet. Men återvände sen till John B på nytt. 
Lördag. Nokian väckte mig seitsemältä. Kravlade mig ur sängen. Drog på mig Adizerorna. Käkade en Tupla-patukka. Och lunkade iväg till galgbacken. Bara ett par plusgrader. Frös om händerna. Mötte Henry M. Off längs Larsmovägen Maxi. Makligt tempo. Typ pratfart. Rätt jobbigt ändå. Antagligen på grund av fredagens tuffa back-pass vid järnvägsbron? Följde Henry till hans kämppä. Fick ihop nästan femton kilometer. 
Efteråt. Käkade. Hjälpte vaimo att tvätta ett sovrumsfönster. Fixade lördagslunchen. Peedade sen till Fitness. Träffade Milla J, Nelia E, Bella M och Mimmi Ö. Bella bjöd på äppelpaj och glass. Mmmmm. Rosa Loppet på mötesagendan. Uppgiftsfördelning. Jag lovade fixa banmarkeringarna och trafikarrangemangen. I morgon bitti skall vi provspringa banan. Och sen skall jag fortsätta med Henkka W ut till Pörkenäs-skogarna. Siktar på minst tjugo-sju kilometer. Hoppas jag orkar. Hoppas på vackert väder!
Resten av lördagen gick i fotbollens tecken, Premier League. Först ut i rutan. Arsenal versus Manchester C. Vilken drabbning! Högt tempo. Och vackra mål! Matchen slutade oavgjort, 2-2. Ganska rättvist. Även om jag gärna hade unnat Vengers mannar tre poäng. Nästa match kom från Stamford Bridge. Treans Chelsea versus överraskningslaget Svansea. Men hemmalaget lämnade inget åt slumpen. Och Diego Costas hat-trick gav i alla fall många sköna points åt Marstranden FC. Najs! 
Senare på kvällen. Kollade vad mina förebilder Benny S och Tove L sysslat med på sistone. Båda två verkade träna för fullt. Benny hade persat på halvmaraton i Vasa förra veckoslutet, 1:22:28. Grattis Benny! Imponerande. Nästa mara springer han i Vanda, 12.10. Blev lite besviken då jag surfade in på Toves blogg. Hon hade nämligen lagt ner den för en dryg månad sen. Men tack för alla snärtiga inlägg du delat. Jag förstår nog ditt beslut till hundra. Och lycka till med löpningen. Jag vet att du kommer att toppa resultatlistorna i fortsättningen också. Keep rocking!
Efter PL-eftermiddagen. Pedade med vaimo till Trädgårdsgatan. Mamma bjöd på kaffe och morotskaka. Jag trudeluttade lite på keyboardet. Och provade pappas kläder. Tyvärr något för stora. Men hittade två par skor som passade. 

Saldo: 14,7 km

Totalt: 2 937,7 km

Mål: + 122,7 km

Kanon: Jack Wilsheres 1-1-mål.

Kalkon: Att Tove L avslutat sin blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar