lördag 27 september 2014

STÄDADE UNDAN SOMMAREN

Dag 270
Avslutade fredagsmyset med Idol. Tillsammans med vaimo, trean, Joanna K. Och Fazers blå, med hasselnötter. Milda Matilda, Mollie och Lisa Ajax regerade i Globen. Såheså.
Lauantai. Sov till halv åtta. Typ! Underbart! Masade mig upp efter ÖT. Återvände till sängvärmen. Fundeerade på att helt skippa löpningen? Men ångrade mig. På med shortsen. Pappas runda. Blåsigt värre, men ändå skönt. Naa-lejss. Snittade fem-tjugo. Käkade gröt. Ett par smörgare. Tog sen vita till Trädgårdsgatan. Hämtade morsan och syrran. Till villan i Vexala. För att tillsammans städa undan sommaren tjugo-fjorton. En annorlunda sommar. Präglad av pappas bortgång. Stormvarning ute vid havet. Mäktigt! Lånade pappas arbetshalare. Tömde en typ tusenliters regn-vatten-tank. Käkade svamp-paj. Mmmmm. Städade pappas uteförråd. Och plockade undan grillen. Glömde mina handskar på den. Förstås.
Hemma igen. Precis lagom till Premier League. Först från Anfield, Liverpool versus Everton. Två skitsnygga mål, 1-1. Fortsatte till Drömmarnas Teater, United mot Vest Ham. Hemmaseger, 2-1. Antar att ettan jublade i någon thai-bar? Gjorde sen ett pika-besök till gröna. Ett par handskar. Två gel-påsar. Plus nyaste numret av Runners World. Kollade att Lewis Korir vunnit årets Lidingölopp. Fjärde segern för honom. Och att vännerna Carl-Anton M, Stefan B och Christian N också kommit i mål. Grattis grabbar! Jag sprang loppet tjugo-elva och tjugo-tolv. Jobbigt, men jätte-kul! I morgon ställer jag mig också på en startlinje. Sju Sjöar, två-komma-en mil. Premiär för mig. Inte lika många deltagare. Inte lika häftigt. Men garanterat jobbigt. Vet inte riktigt hur jag skall springa? Att springa i skog är ju liksom inte min grej. Rädd att ramla på någon stubbe. Typ. Nåå-jaa. Jag får väl springa så fort jag vågar. Och kan. I kväll skall jag i alla fall gå och lägga mig tidigt. Direkt efter Arsenal-Spurs. Har jag tänkt.

Saldo: 5,0 km

Totalt: 3 101,0 km

Mål: + 131,0 km

Kanon: Phil Jagielkas bössa.

Kalkon: Har redan suttit för mycket idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar