torsdag 25 september 2014

PÅ SKOLBÄNKEN

Dag 268
I går kväll. Efter backintervallerna. Vilade på soffan. Framför halvåttahosmej. Ringde tvåan i Svärje. Bara för att få höra hans röst. Kröp i säng strax efter nie. Ställde Nokian på halv sex. Oerhört najs!
Torsdag. Kravlade mig upp ur sängen. Utvilad. För en gång skull! Knölade mig in i långa tajts. Letade satelliter. WTF! Ingen kontakt. Alltför mulet? Frös. Struntade i klockan. Kutade morgonrundan. På känsla. Sex-minuters fart. Typ. Käkade gröt. Drack morgonkaffe. Och ställde mig vid vägrenen. Kvart över sju. Åkte med mina rektorskollegor till Gamla Vasa. Maria S bakom Mercedesratten.
Kom till YA, Campus Kungsgården. Lagom till välkomstkaffet. Lite blaskigt! Men goda smörgare! Träffade en av föreläsarna, Elisabeth B-K. Som tyckte jag borde försöka tjäna en hacka på min blogg. Hmm? Jag har nog tänkt tanken. Men inte realiserat den. Hmm? Kanske?
Päronskallen bänkade sig i auditoriet. Långt bak. Inte så värst taggad. Men utvilad. Risken för pinsamma snarkningar, obefintlig. Lunch i restaurang Fyrklövern. Päronskallen beställde Lindström. God. Men han kunde nog ha käkat typ tio-dubbelt. Lingonkvarg till jälkiruoka. Rymdes på ett teskeds-blad. Typ. Efter pygmé-lunchen. Päronskallen somnade. Förstås. Alltid samma visa! En brud från UBS predikade. Kari R väckte honom. Tack, kiitos!
Efter skolningsdagen. Fortsatte till jobbet i vita upp-piffade. Föräldramöte i Bosund skola. Träffade först förskolans föräldrar. Höll sen ett anförande åt alla i skolans festsal. Funkade naa-lejss. Fortsatte hem i septembermörkret. En lång dag på sticko. 

Saldo: 5,0 km

Totalt: 3 081,0 km

Mål: + 133,0 km

Kanon: Tja, det goda sällskapet i Mersun.

Kalkon: Tuppluren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar