tisdag 23 september 2014

FISKBULLAR & SOLROSTÅRTA

Dag 266
I går kväll. Personalmiddag på Pedriinas. I skinnstaden. Beställde hamppare, Redneck Burger. Fick en jätti-lautanen. Typ ein miljard päärona, två bröö-skiivona, ein ägg och eitt heimlaga pihvi. Typ en decimeter tjock. Testade en pääro-beta. Torrare än öken. Beslöt strunta i dem. Koncentrerade mig på biffen i stället. Hmmmmm, inte den bästa jag käkat. Men helt okej. Typ två-plus. På en tregradig skala. Följde i smyg med Jaros bortamatch mot RoPS. Och jublade bara försiktigt åt Jaros uddamålsvinst. Rattade sen hem med gula. Konstaterade att jag haft en lång, men rolig dag. Stöp i säng strax före Kymmenen Uutiset.
Tisdag. Tisdagsinvägning. Sextio-nio-komma-sex. Najs! Äntligen under sjutti! Hoppas det håller i sig, åtminstone till Mallis! Kutade pappas runda. Mötte svinkalla nordliga vindar. Måste nog snart packa ner shortsen. Synd! Höll hyfsat god fart. Snittade typ fem. Käkade och tog gula till jobbet.
Besökte förskolan på förmiddagen. Tillsammans med min chef. Och skolnämndens ordförande. Höll sen ett par lektioner. Fiskbullarna till skollunchen delade lärarrummet. Jättegoda eller bedrövliga. Jag brukar inte vara så tjinkko, men sällade mig till klagokören. Tyvärr! Men Solrostårtan till efterrätt gillade alla. Inte minst eleverna. Som idag tårt-belönades för sitt flitiga läsande. 
Tog gula hem. Sov halva sträckan. Hämtade sen träningsväskan. Och fortsatte till Fitness Club. Kutade en åtta på mattan. Pigga ben! Töjde och bastade efteråt. Noterade att Rosa Loppets deltagarlista bara växer. Najs! Snabbhandlade i gröna kauppan. Och hämtade sen mamma från Trädgårdsgatan. För att ta farväl av ettan. Som i morgon reser till Sydostasien. Med enkelbiljett. Och en styrman Karlsson i sällskap. Paret skall bäck-packa. I flera månader. Eller så länge stålarna räcker. Thailand-Kambodja-Vietnam, typ. Hoppas i alla fall att de kommer hem till lutfisken.
Fick ett tråkigt SMS. Från Turkki. Från Henry M. Nerbäddad i en sjuksäng. Med dropp. Tyckte verkligen synd om min gode vän. Som ju planerat att springa alla dagar under sin veckolånga södern-vistelse. Men med droppställning blir det nog i knöligaste laget. 

Saldo: 13,0 km

Totalt: 3 063,0 km

Mål: + 137,0 km

Kanon: Solrostårtan

Kalkon: Pissvädret

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar