måndag 1 september 2014

TRÖJTTO

Dag 244
Jaro versus HJK i går kväll. Hemmalaget åkte på storstryk, 1-4. Trots att man spelade rätt bra. Efter matchen. Peedade hem i augustimörkret. Kröp i säng. Vaimo på nattvak. Tröståt en näve salta pinnar. Och somnade som en stock. 
Måndag. Trögt att stiga upp fyra-femton. Ljust i köket? Hittade ettan vid köksbordet. Jobbade med sitt Fantasy Premier lag. Du ligger nästsist farsan. Jepp, jag vet. Marstranden FC är dessutom jumbo i Jeppisligan. Men naan ska ju vara he å! Bytte samtalsämne. Frågade om han ville joina mig på morgonpasset? Nope. Är du galen? Letade fram pannlampan och shortsen. Kallt ute. Löpning gick trögt. Fruktansvärt trögt. Höll typ sex-och-en-halv-minuters fart. Möttes av många brinnande ljus i Tempellunden. Väldigt vackert! Också pappas brann fortfarande. I morgon har det gått tre månader sedan han lämnade oss.
Efter det jobbiga morgonpasset. Käkade och tog gula till jobbet. Halvsov hela vägen. Funderade på att fortsätta sova i skolan. På hälsosysterns soffa. Men piggnade till. Noterade att speciallärare Maria S:s knallröda Trek stod parkerad utanför skolan. Hojtade gomorron åt henne. Är du redan här? Jepp, jag brukar nog vara på plats redan halv sex. WTF! Det har jag helt missat. Imponerande Maria! Kanslijobbade till nie. Höll tre lektioner. Sen var jag tvungen att ta en tupplur. Hälsovårdarens soffa var utesluten. Eftersom syster Susann K hade mottagning. Gymnastikförrådet fick duga. Rullade ut två jumppamattor. Och tog ett tio minuters brejk på dem. Perfekt! Avslutade jobbdagen med ett lärarmöte. Hem med gula. Noterade tacksamt att Skejtar-Jens inte fanns på passager-listan.
Hemma. Beslöt mig för att skippa eftermiddagspasset. Tog en dryg timmes tupplur i stället. Kollade sen på några sköna bilder från sommarens Jakob Maraton. Från KP24:s kuvagalleria. Fotografen heter Clas-Olav Slotte. Hittade mig själv på en av dem. Sida vid sida med Kenneth S. Ser rätt sliten ut. Tack för tipset Bo L! Fortsatte på gårdsplanen. Tillsammans med Botaniastyrelsen. Leif W och Tomas M. Körde två lass matjord till flaggstången. Och sådde in ett halvt kilo gräsfrö. Vaimo och kantorn Henrik Ö kom och inspekterade. Gav projektet sin välsignelse. I morgon hinner jag nog också bara ett löp-pass. Eftersom jag lovat hjälpa Jaro Junior att avsluta veneziad-fyrverkeri-försäljningen. Tror faktiskt att benen inte har något emot att inleda september lite trevande?
Avslutade måndagskvällen framför dumburken, ny-premiär för halvåttahosmej. Najs! Vaimo väittäde att hon hittat en hög salta pinnar i dubbelsängen. Hur nu dom hamnat där?

Saldo: 5,0 km

Totalt: 2 783,0 km

Mål: + 99,0 km

Kanon: Bilderna på KP24

Kalkon: Marstranden FC

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar