onsdag 17 september 2014

TIPSADES

Dag 260
Taskig avslutning på tisdagskvällen. Bedrövliga Idoler. WTF? Och vad värre. Arsenal torskade med två mål borta i Dortmund. Kröp i säng. Rejält pettynyt. Alldeles för sent. Höger framlår ömmade fortfarande.
Onsdag. Trött, trött. Masade mig runt Pappas runda. Hade med mig ett nytt ljus till graven. Snittade långt över sex minuter. Bedrövligt. Åkte sen med Dallas till jobbet. Halvsov på etupenkkin. Och innan kollegorna dök upp hann jag ännu med en kort tupplur på soffan i hälsovårdarens väntrum. Avslutade arbetsdagen med ett matematikprov i femman. Liftade hem med Johanna J-D. Thanx! Peedade sen till Jarokontoret. För att röjka och fundeera kring Jaros jubileumsår. Nästa år fyller föreningen nämligen femti. Under det första tävlingsåret (66) spelade representationslaget i division tre. Sen gick det spikrakt uppåt. Nästan i alla fall. Under sjuttitalet lirade man i tvåan, åttitalet i ettan och sen dess i ligan. Typ. Fortsatte hem efter tvåtimmars-mötet. Hämtade bilnycklarna. Och hastade vidare med vaimos svarta till Larsmo. Sune E, min hovmassör väntade. Jag har ett par stek-heta tips åt dig, hälsade Sune. Åååållrajt, låta kåma! Det räcker inte med att trappa ner en vecka före din mara på Mallis. Minst tie dagar före, kanske uppåt två veckor, borde du nog dra ner på träningen. Och sista långpasset springer du den 5 oktober, inte den 12:te. Sen. Om du vill komma under tre-tretti så måste du starta i fyra-fyrtio-fem-fart, tipsade Sune. Okej. Du har nog rätt beträffande nedtrappningen. Men fyra-fyrtio-fem som öppningsfart? Då dör jag nog. Sune påbörjade behandlingen. Och vi fortsatte att äntra om öppningsfarten. Jag stålsatte mig verkligen på massagebänken. Undvek att jämra mig alltför högt. Sune avslutade, som vanligt, med att töja mina baklår. Göta Petter, jag är styv som en träbock. Men får skylla mig själv. Godkände att jag slarvat med rörlighetsträningen. Betalade och kollade att min oktoberbokning fanns kvar. Det gjorde den. Förstås.
Rattade hem via gröna butiken. Handlade mjölk. Och en Vichy-pullo åt vaimo. Möttes av en glad överraskning där hemma. Från Verohallitus. Skatteåterbäring. Sex par löpskor, typ.

PS
I morse kom jag på varför mitt högra framlår ömmade. På kvällslänken i går kväll skuffade ju Henry M mig i en buske med brännässlor. Siinä selitys.

Saldo: 5,0 km

Totalt: 2 994,2

Mål: + 134,2 km

Kanon: Skatteåterbäringen

Kalkon: Arsenals förlust i CL.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar