tisdag 21 januari 2014

CAN PASTILLA

Dag 21
I går kväll. Kollade bloggkommentarer på naamakirjan. Hade fått flera goda tips på billiga resor till Mallorca i höst. Tidigare på dagen hade jag också fått hotell- & flight-förslag från Marie W på Karleby Resebyrå. Men inget riktigt hett sådant. Tusan vad det kan vara svårt att bestämma sig. Jag vill ju resa bekvämt, bo bekvämt och dessutom billigt. Det verkar vara en svår ekvation. Nåå-jaa. Jag har ju gott om tid. Kröp i säng vid elvasnåret. Ställde klockan på sex. Vilket ju betyder sovmorgon för mig.
I morse. Päronskallen vaknade fyra. Shitt! Typiskt. Att han inte sover då han får. Snurrade runt en timme bland lakanen. Steg upp fem. Precis som vanligt. Tisdagsinvägning. Precis som vanligt. Sjuttio-en-komma-fyra. Tja. En kilo lättare än förra veckan. Alltid något. Käkade. Och tog vita, godkända till jobbet. Kanslijobbade som besatt i ett par timmar. Ringde typ tusen samtal. Skrev tjänstemannabeslut. Mejlade och messade. Förberedde sina lektioner. Till slut skymtade han skivan på arbetsbordet. Höll två matte- och en musiktimme. Käkade Pia A:s köttfärslimpa. Jättegott!  Fortsatte till kommunkansliet. Där han fick sitta på skolbänken resten av eftermiddagen. Rattade sen hem igen. Ringde Henry M. För att locka med honom på kvällslänk. Hinner inte, blev svaret. Ok. 
Hemma. Tyst och mörkt i kämppän. Drog på mig träningskläderna. Och begav mig ut på banan. Toppenväder. Äntligen! Typ minus sju och nästan vindstilla. Kutade Larsmo Maxi. Benen kändes riktigt bra. Försökte gasa på, men det lyckades inget vidare. Konstigt? Fick i alla fall ihop dagens dryga mil. Vilket fick duga.
Hemma igen. Duschade. Drack Oboj. Och käkade ett halvt rågbröd. Göta Petter va gott! Danke L, en god vän sen barndomen ringde. Han har cyklat på Mallis typ tusen gånger. Och läst att jag var på väg dit. Tipsade mig om ett trevligt och billigt boende. Can Pastilla, en mil öster om Palma. Med bra förbindelser in till staden. Med Palmabuktens bästa sandstrand. Men det bästa av allt. Maratonloppet passerar Can Pastilla två gånger. Då får ju vaimo dubbel njutning. Tackade Danke så mycket. Gracias! Efter samtalet fladdrade min tanke till flydda tider. Till nitton-hundra-sjuttio-åtta. Till två finniga tonåringar. På Rhodos. Solade. Brände sig. Badade. Käkade vattenmeloner. För att ha råd att festa. Ja, ja. Det var då det. Danke och jag.
I morgon skall jag ringa till Marie W och be henne fixa rum åt vaimo och mig i Can Pastilla. Sen återstår bara själva resan dit.

Saldo: 11,4 km

Totalt: 264,8

Mål: 33,8 km

Kanon: Dankes tips.

Kalkon: Sovmorgonen som inte blev av.

2 kommentarer:

  1. Härligt Ingo. Festa å festa :) om jag inte missminner mej sov vi sött då de övriga kom igång.

    SvaraRadera
  2. Jepp. Men det visste vi ju inte då vi stillade hungern med vattenmeloner. :-)

    SvaraRadera