lördag 4 januari 2014

NATTSUDDADE

Dag 4
I går kväll. Päronskallen återvände från gymmet. Käkade fyra knackkorvar. Och tre annosta av vaimos pascha-efterrätt. Armadis gott! Tittade på en dokumentär om Regalskeppet Vasa. Fascinerades av storyn. Fortsatte med På spåret. Vaimo fixade Diego Maradona i San Diego-resan. Det påtalade hon ivrigt för päronskallen. Som sen hämtade undersergeanten från Pännäinen. I säng vid midnatt. Päronskallen drömde mardrömmar. En trio bestående av en ung blåklädd kille med brillor, ivrigt påhejad av två tjejer försökte ta sig in i lägenheten. Ett vrål! Väckte den hulda. Väckte päronskallen. Konstaterade att vrålet var hans. Kunde inte sova längre. Steg upp. Tre på natten. Två nattsuddande hotellgäster. Gapade stort åt päronskallen. Som höll god min. Kokade havregrynsgröt. Och drack kaffe. Medan han smålog åt ett reportage i ÖT, Nya regler för bussbolagen. Letade sen efter nya maraton-utmaningar. Mallorca Marathon, 19 oktober? Hmmm. Intressant! Skulle sammanfalla med höstlovet. Väldigt intressant! Lade sig på soffan. Sov en timme. Väcktes av Paul McCartney. Klockan sju.
Drog på mig träningskläderna. Odubbat. Jess! Träffade Henry M och Kari V. Off mot Pedersöre kyrka. Efter ett par kilometer tassade Tony S upp bakom oss. Joinade. Tillsammans kutade vi Larsmovägen Maxi. Fortsatte sen till Karis kämppä i Bonäs. I min ungdom sommarjobbade jag som postiljon. I tio somrar. Just i Bonäs. Trodde därför att jag skulle hitta där. Det gjorde jag naturligtvis inte! Massor av nya hus och nya vägar. Tack och lov att Kari hittade! Sen fortsatte Henry, Tony och jag in mot stan. Träffade HOP-HAB:arna Thorolf F och Christer N. Lite senare åxå Juhani A. Tjeenare, tjeenare! Tony lämnade oss vid Rådhusgatans Shell. Medan Henry och jag splittade på oss vid Stockmans. Ses på måndag! Jepp. Jag fortsatte ensam mot Marstranden. Konstaterade att jag sprungit veckans andra långpass, 17 km. Najs!
Bytte sen om i raketfart. Fortsatte till gröna butiken. För att fortsätta med fyrverkeri-inventeringen från i förrgår. Fick hjälp av Ronny S och Sam S. Tog oss en-och-en-halv timme, drygt. Brummade sen iväg till jobbet med röda, rostiga. Kanslijobbade ett par timmar. Nästa anhalt blev min hovmassör Sune E. Han konstaterade mesama att mina framlår tagit ordentligt stryk. Tja. Inte så konstigt. Jag vilade ju dem senast den 26 november. Jag berättade också att mina rygg-kotletter ömmat den senaste veckan. Ok, då ska vi titta på dem också. Massagen kom i grevens tid. Benen kändes mycket piggare efteråt. Bokade in en ny behandling, om prick en månad. På hemvägen besökte jag ännu mina föräldrar.
Anlände till Marstranden Bed & Brekfast vid fyrasnåret. Hungrig som en varg. Hoppades att hotellets ordinarie kock skulle ha fixat käk. Det hade han inte. En hotellgäst skrek av hunger. Päronskallen ryckte in. Som så många gånger för. Kokade makaroner, Penne och Trofie. Med murusås.
Efter maten loggade jag morgonens kilometrar. Konstaterade att ifall jag ännu i morgon orkar med ett pass. Så har jag kutat lika många dagar i sträck som antalet rövare i sagan om Ali Baba. Inte alls illa!  Senare i kväll skall jag följa med Arsenal versus Botten .... förlåt Krister B .... Tottenham och sen kolla på TV4:s Det stora äventyret. Om jag inte somnar förstås.

Saldo: 17,0 km

Totalt: 62,0 km

Mål: + 18,0 km

Kanon: Besöket hos Sune gjorde underverk.

Kalkon: Nattsuddet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar