tisdag 28 januari 2014

LUCKY DAY

Dag 28
I går kväll. Låg på soffan under en tjock filt. Frös. Trots att vi har det varmt och bra i lägenheten. Kollade slutet av dramatrillern Shutter Island. Fattade nada av handlingen. Det gjorde vaimo uppenbarligen inte heller. Vi enades därför om att det var en skitfilm. I säng vid elvasnåret.
I morse. Sedvanliga morgonbestyr. Och tisdagsinvägning förstås. Sjuttio-två-komma-fyra. Vet inte hur många noteringar jag har på just den vikten! Antagligen har skaparen bestämt att päronskallen skall väga det? Eller så är vågen trasig. Nåå-jaa. Skit-samma. Traskade (i mina sommarskor) iväg till gula startplatsen. Fortfarande svin-kallt. Men gula i tid. Fick luskat ut att det var Dallas som lämnat päronskallen vid vägrenen i går. Vänta bara då jag träffar honom next! Nej, jag skojar bara. Det var nog mitt eget fel. Markus W satt med sin farsa i Vasabussen. Skulle på biluppköp. Hann slänga ett par ord med dem.  Off mot Larsmo med Terho H bakom ratten. En helt vanlig arbetsdag väntade. Kanslijobb varvat med lektioner. Hem igen med gula. Hoppade av vid Skolparken. Skulle uträtta ett ärende i Polishuset. Kom in dit. Tog en kölapp. Kollade mitt nummer. Pling! Bingo! Vilken tur. Mitt nummer kom genast upp. Fick gå direkt in till en brud. Som hjälpte mig med mitt ärende, en lotteriansökan. Traskade hem. Solen värmde. Inte mycket, men ändå na liiti. Hemma. Drack Oboj. Och käkade en dubbelmacka ur nya smörgåsgrillen. Ofantligt gott! Packade träningsväskan. Och fortsatte till stan. Bankärende. Stövlade in. Tog en ny kölapp. Pling! Bingo igen! Fick dessutom sätta mig tillsammans med trevliga Eivor N. Slängde fram ett par sedlar. Oj, nu har du tur. Vi tar ju inte emot kontanter efter klockan ett. Men det skall nog ordna sig, lovade Eivor. Jag tackade så mycket. My lucky day, so far.
Fortsatte till Fitness Club. Massor av bilar på parkeringen. Men jag litade på att min tur skulle sitta i. Och hittade förstås en bra parkeringsplats nära ingången. Kutade en-och-en-halv-mil i bra fart. Den sista kilometern gick snabbast, 3:45 min/km. Benpendlade lite innan jag satte mig på bastulaven. Där jag räknade ut att jag har fyrtiosex kilometer kvar till drömgränsen 400 km / månad. Det skulle kräva 15-16 km/dag under de tre närmaste dagarna. Inte omöjligt. Men just nu är jag osäker på om jag skall försöka.
Efter Fitnessbesöket satte jag mig vid köksbordet. Vaimo hade middagen klar. Najs! Tackade för maten och fortsatte till Liga-Jaros bolagsstämma. På vägen dit hämtade jag Eivor N:s make Harry från Pörkenäsgatan. Efter bolagsstämman deltog jag ännu i Liga-Jaros konstituerande möte. Rattade sen svarta hem. Tre dagar, fyrtiosex kilometer. Hmmm?

Saldo: 15,0 km

Totalt: 354,0 km

Mål: + 46,0 km

Kanon: Hade massor av tur idag.

Kalkon: Egentligen ingenting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar