torsdag 23 januari 2014

MISTER LORDI

Dag 23
I går kväll. Somnade i TV-soffan. Men vaknade lagom till kvällskaffi och Sveriges Mästerkock. Visade hotellet vårt hotell på Mallis åt vaimo. Ja, ja, bara det finns toalett på rummet så är jag nöjd. Hon är inte så värst kräsen, min hulda. Tack och lov! Tog natte lite före mig. Noterade att hon stoppat min nya foamroller under föötre siin! 
Normal uppstigning. Viideltä. Kollade fejset. Halvan-style på håret. Du vet den magre i Helan och Halvan. Slängde därför kotiparturin i ryggväskan. Med gula till jobbet. Väl framme. Ställde mig i herrarnas hemlighus.  Greppade kotiparturin. Och Halvan-kalufsen. Testade först med femton millis kapning. Ingen nämndvärd förbättring. Drog ner bladet till tolv millimeter. Funkade bättre. Fixade sen öronen med en spilt tygsax. Avslutade med att kolla i spegeln. Tja. Halvan-frisyren hade jag väl sluppit. Men inte hade den ersatts av någon Marlon Brando-look. Ja, ja. He får väl dåga!
Kanslijobbade. Höll en lektion. Sen bar det av till simhallen med treorna. På tillbakavägen satt Mr Lordi bakom gula ratten. Heter egentligen Lasse B. Och artistnamnet rår han själv för. Gruppen Lordi var ju för ett par år sedan riktigt stora. I samma veva åkte hela Bosund skola till Jeppis för att simma. I simhallens bubbelpool möttes eleverna av en långhårig och skäggig Lasse B. (Det är han inte längre) Som hejade glatt på barnen. Och presenterade sig som Mr Lordi, Euroviisujen kuningas. Eleverna gjorde stora ögon inför en sådan celebritet. De äldre lite tveksamma. Men de allra yngsta svalde Lasse B:s juttuna med hull och hår. Och berättade ivrigt för alla att de faktiskt träffat Mr Lordi. Livslevande. Jag brukar med jämna mellanrum påminna Lasse om hans tid som hyllad rockstjärna.
Efter simningen höll jag ännu en lektion och kanslijobbade lite. Hem med gula. Trött. Antagligen av simhallsluften. Somnande. Och vaknade med ryck. Redan framme! Och jag hade närapå missat avstigningen. Pust! Hämtade träningsväskan. Och fortsatte till Fitness. Träffade Jonas H och Philip M i omklädningsrummet. De hade kutat intervaller. Jag passade på att testa Hällundas springdojor. Han gillar bara Adidas. Jag tror också att mitt nästa par kommer att vara tysktillverkade. Eventuellt ett par Adidas Boston? Fortsatte upp på mattan. Niklas K på mattan bredvid. Han kutade två mil. Starkt. Själv fick jag bara ihop en dryg. Töjde efteråt och bastade tillsammans med Cay H. Fortsatte hem. Fy tusan vad kallt det blåste om öronen!
Hemma. Käkade vaimos köttsoppa. Och Pågens limpa, bakad på surdeg. En ny favorit för magen. Ringde och snackade lite med farsan. Sen packade jag träningsväskan igen. Planerar att kuta tidigt i morgon bitti. Antagligen halva vägen till jobbet, klassikern. Sen. Direkt efter jobbet. Åker jag med hela kollegiet på en utbildningsmässa till Helsinki. Hoppas att det är något varmare där!

Saldo: 11,0 km

Totalt: 288,0 km

Mål: + 35,0 km

Kanon: Pågens surdegslimpa.

Kalkon: Svinkallt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar