fredag 3 januari 2014

RULLADE KÖTTBULLAR

Dag 3
I går kväll. Inventerade nyårsraketer i gröna butiken. Tillsammans med Calle B, Thomas K, Jan L och Kenneth M. Hem sen. Sov en stund på soffan. Töjde lite. Kollade tecknat, Tom & Jerry. Har noterat att jag på "gambäl daga" börjat gilla barnfilmer och tecknat på nytt. Ännu ett ålderstecken? I säng vid midnatt. Efter att kommissarie Späck fumlat färdigt.
I morse. Vid niosnåret. Päronskallen sov djupt. Drömde. Väcktes av ett phone-kååll. Hey Jude! Armadis Paul McCartney! Harkel, harkel....Juselius. Försökte låta klarvaken. Rossel, rossel. Jo, det är rektorn för Bosund skola. Uppfattat. Tack, och hej!
Den jul-lovs-ledige rektorn masade sig mödosamt upp ur sänghalmen. Hur tusan kan man sova så länge? Trots att man varit ledig i två veckor. Drack moriskaffi. Läste ÖT. Hittade en bild på min vän Henry M och hans vaimo. Ett bröllopsfoto från åttifyra. Visade vaimo bilden. Bad henne gissa vem det var som poserade. Hmmmm. Hmmmmm. Är det Henry? Jepp. Skickade ett grattis-på-bröllops-dagen-sms åt pärlbröllopsparet M.
Letade sen fram ett recept på köttbullar. Blandade till en smet. Rullade tusen bullar. Stekte. Ropade på/väckte hotellets två gäster. "Pappas köttbullar?" Nope, svarade ettan. Saigon! WTF! Saigon? Jag har ju för tusan rullat köttbullar hela aamupäivän! Tvåan var medgörligare. Tack-och-lov! Vaimo joinade också. Köttbullarna fick inga lovord. Matgästerna poker-fejsade. Men päronskallen gillade. Även om kocken kunde ha sparat på saltet. Rejält.
Efter lunchen letade jag fram årskortet till Fitness Club. Vilken fin present! Ger mig möjlighet att träna inomhus. Precis hur mycket jag vill. Under hela året. Sen bad jag vaimo ta en bild på päronskallen. Med final-kransen runt halsen. Laddade upp bilden på ansiktsboken. Med kommentaren, Tack för all support!
Traskade sen iväg till stans bästa gym. Med en glöggflaska i träningsväskan. Drog på mig fivefingers. Klev upp på mattan. Nippa E kom fram. Sträckte fram en väldig näve. Kramade min frökenhand. Grattis Ingo! Thanks! Startade passet. Försiktigt. Skruvade upp tempot för varje kilometer. Sprang på tårna. Henry M och Jonna M dök upp. Jag sprang klart. En dryg tolva. Lätt som en plätt. Töjde lite efteråt med Henry och Jonna. Avslutade passet i bastun. Röjkte och fundeerade med Henry och Kristian B. Boyzen lärde päronskallen göra hasselbackspotatis! Hur tusan hamnade vi där? Traskade sen hemåt i januarimörkret. Nöjd över den fina starten på årets utmaning. 
I kväll återvänder trean till koti-pesä. Vilket innebär full beläggning på Marstranden Bed & Brekfast. Päronskallen har en diger lördags-agenda. Morgonlänk, raketinventering, massage och kanslijobb. Det gillar han.

Saldo: 12,5 km

Totalt: 45,0 km

Mål: + 12,0 km

Kanon: Bra start på nya utmaningen.

Kalkon: Köttbullarna blev i saltaste laget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar