lördag 18 januari 2014

KLOCKARN

Dag 18
I går kväll. Bröllopsdagen. Efter bröllopsmiddagen i Boston-baren. Fortsatte firandet med prinsesstårta. Fredagsmys framför På spåret. Men det blev inte långvarigt. Päronskallen somnade redan efter första resan. Vaknade. Hämtade trean från Pännäinen. Och så var den dagen på sticko.
I morse. Vaknade kring åtta. Kollade ute-temperaturen, drygt tjugo. Käkade och kollade lite på ansiktsboken. Ingen hade meddelat att hen skulle delta i morgonens gemensamma länk. Lite besviken. Minus tjugo är väl inget att vara rädd för. Under vinterkriget kämpade ju Suomen Puolustusvoimat under betydligt bistrare förhållanden. Nåå-jaaa. Kanske någon dyker upp ändå. Packade träningsväskan för ett gymbesök efteråt. Drog sen på mig. Fyra par byxor. Tre tröjor och två jackor. En rånarhuva och en mössa. Två par handskar. Påminde mig själv att inte glömma handduken. Ut på gården strax före nio. Svängde genast om. Kutade tillbaks upp i lägenheten. Och drog på mig byxpar nummer fem. Äntligen redo. Joggade iväg till Fitness Club. Massor av folk huttrade på gårdsplanen. Ville komma in i värmen. Men ingen som ville joina mig. Absolut ingen! Shitt! Träffade Henrik Ö:s vaimo. Henrik kommer strax, upplyste hon mig. Henkka! Klockarn! Då vilar nog församlingen på en stabil grund! Det hade jag inte förväntat mig! I alla fall två som inte ballar ur för lite kyla. Härligt! Henkka dök mycket riktigt upp strax före nio. High-five!
Off längs Larsmo Maxi. Två Michelingubbar. Kläderna stramade som korvskinn. Men. Kylan besvärade oss inte det minsta. Någorlunda hyfsad fart dessutom. Strax under 5:50 min / km. Tog avsked av klockarn vid Marstranden. Jag fortsatte vidare till gymmet. Kollade att Jeija knäppt på bastun. Slet sen av mig kläderna. Bildade en megahög. Drog på mig fivefingers. Och kutade ännu en knapp femma. Tillsammans med Johan L och Kari V. Bastade efteråt. Och håxade. Att jag glömt handduken hemma! Igen! Voj raatis, raati. Nej, nej, nej! En gång går väl an. Men två på raken! Det är pinsamt! Pappers-hand-duks-torkade mig igen. Traskade hemåt. Fy farao va kallt det var!
Hastade vidare till Tellus. Drog in två mobila läktare. Tillsammans med Stig N och Olli N. Fortsatte hem. Trollade fram en trerätters. Lövbiff med kerma-perunat. Havtornssoppa. Kaffe och en prinsesstårtbit från i går. Raap! Tillbaks till Tellus. Jaro mötte VIFK i en träningsmatch. Hemmalaget dominerade. Vann komfortabelt med fem mål. Efter matchen skulle läktarna ut igen. Fy tusan vad kallt! Rattade svarta, inte alls rostiga hem igen.
I kväll skall jag foam-rolla framför dumburken. Det ser jag fram emot. Och. I morgon bitti gör jag ett nytt försök med ute-springandet. Avfärd klockan tio från Fitness Club. Hoppas på en bättre uppslutning då!
PS
Päronskallen går jeansklädd igen. Fick tillbaks sina jeans från mäster-skrädderskan på SyFix i går. Grenen blev skitsnygg. Och det bästa av allt. Ingreppet kostade bara en femma. Det tyckte päronskallen var nästan för billigt.
Saldo: 16,0 km

Totalt: 228,0 km

Mål. + 30,0 km

Kanon: Henrik Ö

Kalkon: Handduks-glömmandet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar