söndag 2 februari 2014

BACKMISSEN

Dag 33
I går kväll. Efter Lappforsäventyret. Hungrig som en varg. Oboj och en massa smörgare. Drog en filt över föötre. Och sjönk ner framför svenska Mellon. Gillade Ellens B:s finstämda låt, Songbird. Och hejade på Yohio. Förstås. Det gick vägen för båda. Najs!
Söndagsmorgon. Vaknade klockan sex. Trots att jag ställt väckarklockan på åtta. Klev upp. Käkade gröt. Kaffe och ett par smörgare. Tyst i huset. Chillade för mig själv. Läste ÖT. Ut på banan tjugo före nio. Bra väder. Lite under nollstrecket. Klockan nio hade jag stämt träff med Jonas H och Philip M. På någon backe i Staffansnäs. Medger att jag inte riktigt visste exakt vilken backe killarna menat. Men jag ser nog dem säkert ändå. Tänkte jag. Och kutade iväg i makligt tempo. Strax före Lannäslund väntade Bo L. Vi slog följe. Kutade ut mot Larsmovägen. Stannade. Var tusan håller Jontti och Phille hus. Var skulle ni träffas? Tja, på någon backe i Staffansnäs. Klockan nio. Men nu vi har ju redan passerat de två som finns. Och klockan är ju över nie! Vi vände om. Och sprang tillbaks till backen vid Lannäslund. Inga killar där heller. Bara en vilsen hund. Shitt. Shitt. Vad gör vi nu? Klockan var typ tio över nio. Vi kutar genom Kyrkostrand ut till Larsmovägen. På så vis kan vi kanske komma ikapp dem, föreslog Bo. Ok. Vi kutade längs Ejdevägen ut till Larsmovägen. Boyzen var som uppslukade av moder jord. Vi kollade efter löpskors-spår i snön. Nope! Hittade bara spår efter en stavgångare. Me armadis små föötre. Ok. Då har de kanske sprungit i motsatt riktning? Eller så ligger de efter oss? Bo och jag sprang vidare. I makligt 5:45-tempo. Ut mot Strandis. Där jag bjöd på Rainbowsaft. Och så fortsatte vi in mot stan. Mötte Fredrik H. Som vände och slog följe. Trion skiljdes åt vid lähikauppan. Tack och hej!
Kom hem. Rejält sliten. Duschade. Fixade käk. Och loggade mina kilometrar. Prick tjugo idag. Vilket betyder att jag presterat en rekordvecka, hundra-sex-komma-två. Gamla rekordet från mars i fjol låg på hundra-komma-fem. Ligger dessutom rejält på plus, nästan sjutti. Kanske jag kunde unna mig en längre vilopaus snart? Nåå-jaa. Kollar vad benen säger i morgon.
Ringde Jonas H. Frågade vart grabbarna tagit vägen. WTF! Jonas lät stressad. Vi letade ju efter dig. Hur länge som helst. Eller i minst ett par kilometer. Sen tog vi en helt annan rutt. Vi skulle ju träffas klockan nio på Lannäslundsbacken. För tusan! Jag skämdes. Vår mötesplats var alltså Lannäslundsbacken. Klart som korvspad. Klockan nio. Lika klart. Sori boyz! Vi gör ett nytt försök nästa viikonloppu. Men då bestämmer jag startplatsen. Såheså.
Klockan tre skjutsade jag trean till Pännäinen. Fortsatte hem. Och traskade sen iväg med en massa pantflaskor till lähikauppan. Jätteskönt väder ute! Kring nollstrecket. Snöade. Handlade. Återvände till friden på Marstranden.

Saldo: 20,0 km

Totalt: 432,2 km

Mål: + 69,2 km

Kanon: Bästa spring-veckan, ever.

Kalkon: Min backmiss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar