lördag 22 februari 2014

STUMMA BEN

Dag 53
Fredagkväll. Kvällskaffi. Och ett nytt underhållningsprogram från SVT, Stjärnor hos Babben. Sämsta jag sett på länge. Hujedamej! Hur kan man hitta på något så tråkigt? Gick och la mig kymmeneltä. Steg upp vid midnatt. sen. Skitväder. Snö i massor. Mera på kommande. Blåsigt värre. Hämtade trean från gula startplatsen. Kröp i säng igen. Hoppades att det åtminstone skulle sluta blåsa till nästa dag.
I morse. Steg upp halv sju. Kollade vädret. Inte så blåsigt längre. Men snödrivorna låg kvar. Förstås. Shitt, shitt! Tredje veckoslutet i rad som det snöat. Träffade Henry M utanför Fitness. Inga andra hade tydligen vågat sig ut. Off längs Larsmovägen Maxi. Fredrik A joinade lite längre fram. Mina ben kändes stumma. Och andningen funkade dåligt. Vad nu då? Henry och Fredrik hade det också jobbigt. Till en början kutade vi längsvägrenen. Men halvvägs möttes vi av en plogad cykelbana. Jubel. Men löpningen gick trögt ändå. Vi hankade oss vidare. Tog flera pauser. Fredrik och jag följde Henry hem. Jag fick ihop en dryg tolva. 
Hemma. Käkade chiagröt, ägg, bacon och kaffe. Läste min nya bok. Analfabeten som inte kunde räkna. En uppföljare till Hundraåringen som klev ut genom fönstret. Av succéförfattaren Jonas Jonasson. Tog en kort tupplur. Fortsatte sen till Tellus. Sopade av och rullade in de mobila läktarna. Fick hjälp av Sig N, Olli N och Niklas S. Fortsatte dagen med att fixa käk, makaronilåda. Sen tog jag rostiga, röda tillbaks till Tellus. Jaro skulle spela en träningsmatch mot ett lettiskt lag, FC Metta. Helt okej match. Jaro något bättre. Vann med uddamålet.
Fortsatte hem för att följa med Arsenal mot Sunderland i PL. Shitt! Matchen visades inte. Men gladde mig åt en övertygande 4-1 seger för kanonjärerna. Noterade också att Lejonen krossat USA i bronsmatchen. Idel segrar idag alltså. 
I morgon skall jag på långlänk med Ola S. Och så måste jag också besluta mig om jag skall förhandsanmäla mig till mitt livs fjärde marathonlopp, Pohjalainen Hallimaraton nästa lördag i Botniahallen.

Saldo: 12,3 km

Totalt: 608,3 km

Mål: + 25,3 km

Kanon: Plogade cykelvägar.

Kalkon: Löpning kändes inte alls bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar