tisdag 4 februari 2014

PF40

Dag 35
I går kväll. Kollade på Premier League. Manchester City mot Chelsea. Hoppades på ett kryss. Men Mourinhos mannar var strået vassare. Vann med uddamålet. Innan jag somnade lovade jag mig själv. Dyrt och heligt. Att låta benen vila i morgon. SHMG.
I morse. Nokian väckte mig planenligt. Tisdagsinvägning. Sjuttio-en-komma-åtta. Tja. Käkade. Kollade ÖT. En helsida om fyrtio-års-jubilerande PF, Peffan. Ögonen fastnade på en bild. Och jag drömde mig bakåt. Till början av åttiotalet. Till mina tuffa klasskompisar. Medlemmarna i Rockföreningen. Till de tuffa. De koola. De som lirade gitarr. Eller sjöng. Knock, knock, knockin on heavens door. Till Hippi, Sparvin, Kullberg, John, Henk, Ronnie, Tina-Marina, Bettan, Juppin, Sandsten, Jacke. Henks gitarrsolon som aldrig tog slut. Till publiken som sjöng med. Det gjorde den inte då Juselius, Bäckman och Hällbacka uppträdde. Med blockflöjt! Vi kallade oss Ped Flöjters. Spelade hellre än väl. Men tusans roligt hade vi alla. Och i höst blir det klassträff. Kanske man kan lira någon Dylan-låt på blockflöjt?
Tillbaka till tisdagsmorgonen. Käkade och fundeerade. I dag måste jag våga vila. Men, men. Vi får se hur det går? Tog gula till jobbet. Kanslijobbade. Skrev ett par brev. Höll ett par lektioner. Avslutade dagen med fortbildning. Kul! Tog fyrans buss hem. Sov hela vägen.
Hemma. Värmde upp ett par lådor lasagne. Som jag inhandlat av skolköksan. Kollade FB. Satte lasagnen i halsen. WTF! Läste "Den europeiska deklarationen för jämställdhet röstades ner i Larsmo. Med rösterna 6-3 beslöt kommunstyrelsen att Larsmo inte undertecknar jämställdhetsdeklarationen." Kollade almackan. Är det första april? Nope. Är det ett skämt? Nope. Artikeln var ju hämtad från YLE. Läste vidare. En av de sex som röstat emot motiverade. "Det far fel väg, inte kan man jobba för jämställdhet till vilket pris som helst." Göta Petter! Dagens kalkon. Med hästlängder!
Ettan ringde. På väg hem från Vasa. Ville kolla så att han slapp in i lägenheten. Jepp, och jag har maten klar. Träffade honom i dörren. Visade Peffanbilden. Vann e tu? Tja. Nej, jag satsade mest på blockflöjt under min studietid. Tror inte att det dokumenterades. Hej tå! Hoppade i röda, rostiga. Rattade mot Larsmo på nytt. Gjorde ett besök hos min hovmassör Sune E. Svettades en timme under hans nypor. Kändes nästan som ett träningspass.
Efteråt. Benen som pånyttfödda. Perfekt löpväder. Abstinsensen slog till. Med full kraft. Du skulle nog hinna med en kvällslänk? Njaaaee. Jag har ju lovat att vila. Men det hinner du ju göra i morgon? Njaaaeee. Jag borde ju helst vila tre dagar. Eller. Åtminstone två. Va-e-he-fö-pjasasi? Skippade ändå kvällslänken. Även om det tog emot. Ordentligt.
Besökte i stället mina föräldrar. Käkade Marianne. Och lyssnade till riksnyheterna på radion. Där kommunstyrelsens beslut toppade agendan.

Saldo: 0,0 km
 
Totalt: 444,0 km
 
Mål: + 59,0 km
 
Kanon: Bilden i ÖT
.
Kalkon: Beslutet i Kst.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar