lördag 15 februari 2014

TRÅNGT PÅ BANAN

Dag 46
I går kväll. Struntade i hockeymatchen. Kollade på nyheterna i stället. Årets World Press Photo presenterades. Taget av Peter Holgersson, tror jag. Men det var fotot som gjorde mig nyfiken. En svartvit bild. Föreställde en tjej med rakat huvud som slog en volt. Googlade lite. Och hittade en massa artiklar. Både på Expressen och Aftonbladet. Läste med stigande intresse. Nadja Casadej, en lovande sjukampare som drabbats av en massa skador. Och till råga på allt också fått diagnosen lymfom, lymfkörtelcancer. Men. Som trotsar motgångarna. Och fortfarande satsar på att ta en plats i den svenska OS-truppen till Rio de Janeiro 2016. Hittade hennes super-proffsiga blogg. Kolla själv! Riovanschen
Avslutade kvällen med en snustorr vändags-bakelse till kvällskaffet. Vaimo dissade sin. Men gillade tulpanbuketten. Final i På Spåret. Spännande värre. Tråkigt att den fredagsunderhållningen försvann! Gick sen och lade mig.
I morse. Kollade allmäntillståndet. Halsen, helt okej. Inget näsdropp. Absolut ingen feber! Kanske torsdagens tävlande inte var så korkat ändå? Kanske kroppen behövde "sotas" ur? Precis som man gjorde som lycklig mopo-ägare. Nåå-jaaa. Vara-hur-e-vil-me-he!
Morgonlänk på agendan. Nollgradigt. Ingen nysnö. Najs! Lunkade iväg till Fitness. Möttes av Tapio L och Henry M. Lite senare dök också Kari V, Fredrik A och Bo L upp. Najs! Off längs Larsmo Maxi i pratfart. Bo tyckte det gick för långsamt. Så han tackade snart för sig. Och kutade iväg med lätta Bo-kliv. Resten av gänget höll ihop ända till mål. Jag följde dessutom med Henry till hans kämppä. Och fick ihop nästan femton kilometer.
Hemma. Käkade chiagröt, kaffe och smörgare. Töjde lite på köksbordet. Vilade på soffan. Och laddade inför damernas OS-stafett. Som ju blev en riktig rysare. Imponerades av de finländska tjejernas framfart. Men mest av Charlotte Kallas upphämtning. Göta Petter vilken vinnarskalle!
Fixade käk åt ettan. Själv nöjde jag mig med att värma upp knackkorvssåsen från i förrgår. Kaffe och vaimos vändagsbakelse till efterrätt. Rullade benen med foamrollern. Loggade mina kilomterar. Konstaterade att jag halkat ner till sextiosjätte plats på jogg.se. Nååjaa. Inte hela världen.
I kväll skall jag kolla på svenska mellon, delfinal tre. Hoppas den blir bättre än tvåan! Läste nyaste numret av Runners World. Tog en tupplur. Väcktes av Nokian. Trean ringde. Ville att jag skulle hämta honom från tåget i kväll. Okej, vilken tid? Tjugotvå-sjutton.....från Kokkola. Shitt! Hamnar alltså köra fram-och-tillbaks till Kokkola. Mitt i natten! Mitt i mellon! Surt.
I morgon bitti skall jag med Henry på långlänk. Och. Så ska päronskallen få premiäråka Henrys stora, svarta åk. Han hoppas nog få sitta på etupenkkin! Tror jag.
 
Saldo: 14,7 km
 
Totalt: 539,3 km
 
Mål:  + 33,3 km
 
Kanon: Morgonlänken
 
Kalkon: Att tvingas köra Kokkola tur-retur, mitt i natte.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar