fredag 14 februari 2014

VÄNDAGEN

Dag 45
I går kväll. Efter loppet. Låg på soffan. Som en död fisk. Orkade nada. Borde nog inte ha tävlat i kväll. Men nu var det så dags att tänka så. Kollade loppet på klockan. Min tävlingspuls brukar pendla mellan 150 och 170. Lite beroende på hur långt jag springer förstås. I januariloppet låg pulsen på 163. I går på 143. Det är en avsevärd skillnad. Inte konstigt att tiden blev så bedrövlig. Nåå-jaa. Nästa gång skall prestera bättre.
I morse. Vändagen. Vaknade redan kvart över fyra. Kanske för att jag gått och lagt mig så tidigt. Steg genast upp. Kände mig betydligt piggare. Chiagröt, smörgare och kaffe. Aaaggghh. Tog gula till jobbet. Höll en musiklektion åt fyrorna. Sjöng en massa vänskapssånger. Avslutade lektionen med Dolly Partons klassiker ur filmen Bodyguard, I will allways love you. Eleverna verkade gilla. Sen var det dags för en vänskapsfestival i jumppasalen. Maskerad. Själv hade jag lånat en spökdräkt av trean. Liknade en lakritsgubbe. Eleverna stod för underhållningen. Sketcher, tävlingar och frågesporter. Alla verkade gilla. Avslutade dagen med en finska- och en engelskalektion. Hem med gula. På väg hem från busstationen ringde Henry M. I morgon bitti halv åtta? Jepp. Vi startar från Fitness.
Hemma. Ingen fredags-löpning på agendan! Konstig känsla. Tog i stället röda, rostiga till gröna. Handlade lite käk, vändagsbakelser och två tulpanbuketter. Lämnade den ena åt mina föräldrar på Trädgårdsgatan. Fixade käk åt ettan. Potatismos, lövbiff med bearnaisesås. Kollade på OS, skidskytte. Inga finländska medaljer i dag heller. Få se om det stannar med Enni Rukajärvis silver? Knappast. Lejonen tar nog medalj. Och damernas stafettlag.
Fortsatte med att kolla på hockey, Lejonen mot Norge. Ingen större behållning. Antagligen för att finländarna var för överlägsna. Men mest för att jag helt tappat koll på vilka som spelar. Känner  bara till ett par spelare typ Komarov, Selänne och Granlund. Siinä kaikki. Annat var det förr. Som tioåring hade jag stenkoll. Ylönen, Riihiranta, Rantasila, Mononen, Keinonen, Oksanen, Lindström, Partanen, Ketola, Peltonen. Mina barndomsidoler. Då var det roligt att kolla på hockey. I kväll orkade jag med en futtig period.

Saldo: 0,0 km

Totalt: 524,6 km

Mål: + 29,6 km

Kanon: Har bara käkat två Buranapiller i dag.

Kalkon: Hockeymatchen var ett sömnpiller. Sori alla hockeyvänner! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar