måndag 10 februari 2014

SNORO

Dag 41
Avslutade söndagskvällen med Så ska det låta. Gillade deltagarna som bjöd på sig själva. Inte minst den norsk/vitryska gutten, Alexander Igorevitj Ryback. Vilken begåvning! I säng sen.
I morse. Väcktes av Nokian. Dåligt med nattsömnen. Min sängpartner hade hostat sig igenom natten. Nu var hon väck. Masade mig mödosamt upp. Kollade tvåans och treans sängar. Nope. Hittade den hulda sovandes i TV-soffan.
Käkade. Väntade förgäves på ÖT. Tog vita till gula startplatsen. Klev in i bussen. Ett yngre par hade satt sig på framsätet. WTF! På min plats! Jag lät det passera. Det fanns ju ändå gott om utrymme i bussen. 
Började arbetsveckan med kanslijobb. Höll ett medarbetarsamtal. Och några lektioner. Avslutade dagen med ett elevvårdsmöte. Tog fyrans buss hem. Sov förstås. 
Fortsatte med vita direkt till Auto-Center. Vänstra framlyktan var mörk. Fick som vanligt utmärkt betjäning. Lärde mig att den trasiga lampan var en H-sjua. Rattade hem. Noterade att kranen droppade rejält. Shitt! Nej, nej, nej! Jag vill absolut inte ha vaimos dunderförkylning! Beslöt mig för ta ut en vilodag. Och försöka stoppa influensan. Senaste gång jag var förkyld var i januari för drygt ett år sedan. Då kurerade jag mig med Burana. Morgon, middag, kväll. Funkade riktigt bra då. Kanske bäst att köra samma taktik nu!
Hemma. Slängde in den första Burana-dosen. Kokade Helmigröt. Drack en ny grej. Grönt te med honung. Grönt te lär vara kanon för hälsan. Kanske mot förkylning också? Hursomhaver. På torsdag skall jag tävla. Och då måste jag vara frisk. Såheså.

Saldo: 0,0 km

Totalt: 491,0 km

Mål: + 40,0 km

Kanon: Det kändes okej med en vilodag.

Kalkon: Förkylning på g.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar