söndag 9 februari 2014

SLAPPADE

Dag 40
Saturday-evening. Låg i soffan och glodde på svenska mellon. Gillade inte startfältet. Inte ens Sanna Nielsens ballad fick mig på fall. Somnade. Trots att jag lovat vaimo att hålla mig vaken. Vaknade. Svärmorsdrömmen Måns Z i rutan. Ledde QX-galan från Cirkus i Stockholm. Helt najs program. Kom i säng först vid midnatt.
Sunday-morning. Sovmorgon. Steg upp vid åttasnåret. Chiagröt och kaffe. Slappade. Kollade på OS. Herrarnas dubbeljaktstart. Jättespännande. Men inga finländare i toppstriden. Lovar inte gott för de resterande loppen på herrsidan. Fixade söndagslunchen. Efteråt. Rattade vita, inte så rostiga till biltvätten. Konstaterade att vänstra framlyktan var mörk. Shitt! Ok. Jag får göra ett nytt besök hos Gustav S på Auto-Center. Borde nog snart skaffa stam-kunds-kort dit!
Hemma igen. Kollade ansiktsboken. Läste att Enni Rukajärvi hade vunnit OS-silver. I slopestyle! Alltså tjejen jag undrade över i torsdags. Inget större jubel på Marstranden. Men bra slopat Enni, eller vad man nu säger! Skjutsade sen trean till Drakabussen. Vi gjorde också en avstickare till hans fammo och faffa på Trädgårdsgatan. De gillade nog besöket.
Drog sen på mig träningskläderna. Fruktade att löpningen skulle kännas lika jobbig som de två senaste dagarna. Det gjorde den inte! Tack-och-lov! Kanske för att cykelvägarna var plogade. Kutade Larsmovägen Maxi i fem-tjugo-fem tempo. Inget att yvas över. Men ändå ett klart fall framåt.
Kollade Premier League. Ettans Manchester U mot Fulham. Hemmalaget dominerade. Men hade problem med målgörandet. Bortalaget tog ledningen. Ettan i andra soffhörnet tänkte få spader. Till slut lossnade det för de röda jävlarna. Kvitterade. Och tog ledningen. Ettan lugnade ner sig. Bra för husfriden! Lämnade matchen Och loggade mina kilometrar. Kollade nästa veckas schema. På torsdag är det igen tävlingsdags, HOP-HAB Cup. Antagligen lägger jag in en vilodag före loppet. Inte för att jag tror att det hjälper. Men man vet ju aldrig. Siktar i alla fall på att komma under 43:33. Inte det lättaste. Med tanke på min urusla dagsform.
Tillbaks till PL-matchen. I den femte övertidsminuten. Fulham kvitterade. Hur orättvist som helst. Precis som livet. Men. Som jag sa igår. Fullt möjligt. I en sport där bollen är rund.

Saldo: 12,8 km

Totalt: 491,0 km

Mål: + 51,0 km

Kanon: Löpningen kändes bättre.

Kalkon: De finländska längdåkarnas insats i dubbeljaktstarten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar