lördag 8 februari 2014

TRÖTTNADE

Dag 39
Avslutade fredagskvällen tillsammans med Luuk och Lindström i På Spåret. Fötterna värkte! Ett nytt fenomen. Skyllde på Icebugsen. Som är alldeles för styva. Försökte smyga upp fötterna på vaimos prydnadskuddar. Men blev genast tillrättavisad. I säng kymmeneltä. Det gillade vaimo inte heller. Tyckte att jag blivit en tråkmåns. Som går och lägger mig så tidigt på en fredagskväll. Det har hon alldeles rätt i. 
Vaknade kvart över sex. Kollade vädret. Nollgradigt och nysnö. Shitt! Precis som förra lördagen. Drack blåbärssoppa. Käkade kanelskorpor. Läste tidningen. Velade lite. Men struntade i Icebugsen. Drog i stället på mig Ds Trainer. Ut på banan strax före halv åtta. Möttes av ett decimeter-tjockt snötäcke. Shitt! Gårdsplanen utanför Fitness gapade öde. Såg bara spåren efter en ensam löpare. Följde dem. Och sammanstrålade med Henry M nära lähikauppan. Precis som igår gick det tungt. Korjaan. Fruktansvärt tungt. Och den blöta snön gjorde det inte lättare precis. Trots att vi undvek den mesta snön genom att lunka längs på vägrenen. Ångrade att jag valt bort Icebugsen. För det var rejält halt i hjulspåren. Mötte snutbilen. Fruktade en utskällning. Men konstaplarna bara vinkade åt oss. Pust! Rundade Larsmo maxi. Och fick ihop ett par extra kilometerar genom att följa Henry en bit. Återvände till Marstranden. På värkande ben.
Hemma. Käkade. Töjde. Foamrullade. Aaaagh. Skyndade mig sen till Tellus. Sopade av och rullade in tre mobila läktare. Hem igen. Vilade en dryg timme. Skypade tvåan. Som fyller tjugotre idag. Ja, må han leva! Tillbaks till Tellus. Jaro-Ilves, träningsmatch. Jaro började bättre. Men avslutade sämre. Oavgjort, 2-2. I slutet av andra halvlek kom en kille fram till mig. Flinade brett. Vet du hur det gick för Arsenal idag? Nope. Jo, de fick storstryk av Liverpool, 5-1. WTF? Kunde inte tro mina öron. Men så kan det gå ibland. I en sport där bollen är rund. Sen kom nästa. Med exakt samma breda flin som ettan. Vet du hur det gick för Arsenal idag? De fick storstryk av Liverpool, 5-1. Och nästa. Vet du hur det gick för Arsenal idag? De fick storstryk av Liverpool, 5-1. Och nästa. Vet du hur det gick för Arsenal idag? De fick storstryk av Liverpool, 5-1. Och nästa. Vet du hur det gick för Arsenal idag? De fick storstryk av Liverpool, 5-1. Till slut tröttnade jag på alla vänliga upplysningar. Det kunde ju  så att The Kop hade erövrat Tellushallens mobila läktare! Ställde en motfråga. Är du en Liverpoolsupporter? Nää, men jag tänkte att du kanske ville veta. Det ville jag. Inte!
Rattade röda, rostiga hem. Ettan och trean kollade på PL-fotboll. Trean såg mest nöjd ut. Vet du hur matchen gick idag? Jepp. Det blev oavgjort, 2-2. Nej, jag menade Arsenalmatchen. Suck och stön! Nej, tell me! Jo, de fick storstryk av Liverpool, 5-1. Shitt! Det hade jag ingen aaaning om! Men, hör du. Har du bytt favoritlag? Eller?
Fortsatte kvällen med att underhålla mina trötta ben. Vilade, töjde och foamrullade dem. Käkade den nästskvätten köttsoppa. Senare i kväll blir det Sveriges mello, deltävling två. Vet inte ännu om jag orkar springa i morgon? Måste röjk och fundeer.

Saldo: 14,2 km

Totalt: 478,2 km

Mål: + 49,2 km

Kanon: Att vaimo ännu inte lyckats överföra sin dunderförkylning på mig.

Kalkon: Torsken på Anfield.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar