måndag 17 februari 2014

MULEN MÅNDAG

Till mina läsare
Efter över 400 blogginlägg känner jag att mina texter inte längre utvecklas. Speciellt under de senaste veckorna har skrivandet känts väldigt krampaktigt.  Och. Jag känner att jag just nu inte kan erbjuda Er så värst mycket.
Därför överväger jag nu möjligheten att bara skriva ett längre inlägg på söndagarna. Det inlägget skulle sammanfatta veckan som gått. Antagligen med mera fokus på själva utmaningen.
Ingo

Dag 48
I går kväll. Jublade åt Arsenals seger i FA-Cupen. Och avslutade veckoslutet med Så ska det låta. Sen var det läggdags.
Kände mig inte alls utvilad då Nokian skrällde i morse. Enligt vad jag hört är hjärnaktiviteten är som lägst på morgonen kring femsnåret. Vad nu det kan betyda. Antagligen att man borde sova då? 
Vecka åtta. Sista veckan före sportlovet väntade. Och jag var måttligt inspirerad. Käkade gröt. Tog gula till jobbet. Grått och trist. En lång arbetsdag väntade. Kanslijobbade, höll ett par lektioner och ledde ett lärarmöte. Fick bråttom till bussen. Liftade till busshållplatsen med Johanna J-D. Hann. Men hade i brådskan glömt Nokian i rektorsexpeditionen. Shitt! Tänk vad beroende man kan bli av en kännykkä!
Tyst i lägenheten då jag kom hem. Vaimo var och skjutsade trean till Pännäinen. Drack Oboj. Käkade en dubbelmacka från smörgåsgrillen. Drog på mig gummistövlarna. Och traskade i snöslasket till Fitness. Inget springande idag. Däremot styrketräning. Jag har inte styrketränat sen oktober i fjol. Helt enkelt därför att jag tycker att det är så förtvivlat tråkigt. Pinade mig igenom några magövningar. Kollade klockan oavbrutet. Redan efter  fyrtiofem minuter hade jag fått nog. Töjde lite. Och avslutade passet. Långtifrån nöjd med mig själv. Duschade. Och stövlade tillbaks till Marstranden. Styrketräning är nog inte min grej. Liksom.
Hemma igen. Käkade fullkornsflingor med mjölk. Noterade att Kaisa Mäkäräinen igen blivit utan medalj i OS. Tja. Hon kanske borde lämna bössan hemma i fortsättningen. För hon kan ju skida. Noterade också att Lejonen får möta antingen Norge eller Ryssland i kvarten.
Päronskallen har noterat en grej på ansiktsboken. Som han inte riktigt fattar. Han tror att grejen kallas "nomineringen" eller något liknande. Filmklipp där den nominerade stjälper i sig ett ölglas läggs upp. I slutet av klippet. Då ölglaset är urdrucket. Så utmanas nästa person. Gärna flera. Päronskallen tycker att hela grejen är ovanligt korkad. Men ganska kul ändå. Att titta på.
 
Saldo: 0,0 km
 
Totalt: 558,6 km
 
Mål: + 30,6 km
 
Kanon: Absolut ingenting, sori!
 
Kalkon: Styrketräning

4 kommentarer:

  1. Som läsare har man inte alls märkt att inspirationen tryter gällande skrivandet. Jag gillar i alla fall din blogg mycket och uppskattar ditt sätt att skriva och att du skriver varje dag! :)En blogg som uppdateras en gång i veckan blir så mycket mer opersonlig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Heidi! Det är ett svårt beslut. Röjker och fundeerar lite ännu.
      Ingo

      Radera
  2. Lika roligt att läsa varje dag, fortsätt som förr! :)/S

    SvaraRadera