onsdag 12 februari 2014

I VALET OCH KVALET

Dag 43
Kollade på Bygglov med vaimo. Mest för att jag gillar Willys kommentarer. Tittade också på första halvleken av WBA-Chelsea. Slängde in dagens sista Burana-laddning. Och kröp i säng kvart före elva. Somnade genast. Tackocklov.  
I morse. Vaknade strax före fem. Kollade hälsotillståndet. Tja. Läget oförändrat. Kranen droppade som besatt. Frös. Mera Burana. Drack en blandning av ingefära, vatten och honung. Tog gula till jobbet. Snackade bilar med Markus W. Som upplyste mig att man måste byta kamrem (!) efter max fem års körning. Hoppsan! Jag har nog hört att det är viktigt. Men tror knappast att jag bytt någon kamrem på mina två skrothögar. Och säkert inte på vaimos svarta pärla. Jo, sa Markus. Du förstår. Om kamremmen går av så kan det i värsta fall kosta dig skjortan. Hupps! Och hur vet jag när den har bytts? Kolla serviceboken förstås. Ahaa. Jag hamnar nog att lusläsa bilarnas serviceböcker.
I jobbet. Många sjukskrivningar på gång. Både i skolan och förskolan. Men det löste sig. Med hjälp av flexibla kollegor. Köttfärslimpa till lunch. Jättegod! På musiktimmen fick pojkarna och flickorna presentera en favoritlåt. Pojkarna hade valt en låt som hette Hey Brother. Tror att artisten heter Avicci. Tyckte låten var ganska tråkig. Men det sa jag förstås inte. Flickornas val överraskade mig. My heart will go on från filmen Titanic. Filmen har ju trots allt sjutton år på nacken.
Hem med gula. Frös då jag traskade hem till Marstranden. Antagligen feber. Mera Burana. Sköljde ner pillren med Oboj. Och en dubbelsmörgare från smörgåsgrillen. Fruktansvärt gott! Packade träningsväskan och fortsatte till Fitness. Upp på mattan. Svettades floder. Jag brukar svettas mycket inomhus. Men idag rann det som aldrig förr. Jobbigt värre. Fick pina mig för att få ihop en dryg mil. Men det gick vägen. Töjde och bastade efteråt.
Röjkte och fundeerade på hemvägen. I morgon är det tävlingsdags, HOP-HAB Cup. Med tanke på att jag är förkyld och käkar Burana som godis. Så borde jag nog stå över. Men. Å andra sidan. Jag skulle behöva få ett tävlingslopp i kroppen. Och tio kilometer är ju inte så fasligt långt. Nååjaa. Jag behöver ju inte besluta mig i kväll. I bästa fall är jag frisk i morgon. Knappast, men inte helt uteslutet. Får se hur jag gör.
Hemma igen. Vaimos makaronilåda väntade på köksbordet. Glufsade i mig en rama annos. Tog en tupplur på maten. Ettan ringde. Berättade att han var på väg hem. Senare i kväll skall jag kolla på Sveriges Mästerkock. Och sen. Päronskallens Arsenal versus Ettans Manchester United. Känner redan hur det ryser i kroppen av spänning. Eller så är det feberfrossan som spökar.

Saldo: 12,0 km

Totalt: 515,0 km

Mål: + 42,0 km

Kanon: Att halsen är någorlunda bra.

Kalkon: Trögt på mattan.
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar