torsdag 20 februari 2014

HMMMM?

Dag 51
Champions League i går. Arsenal torskade hemma på Emirates. Förlorade mot tyskarna med två mål. Precis som ifjol. Surt, surt, surt. Lomade i säng vid midnatt. 
Torsdag. Tungt att stiga upp. CL-förlusten sved fortfarande. Svepte i mig en gröttallrik. Och fortsatte till jobbet. Massor av ärenden väntade på skrivbordet. Stressigt. Höll ett par lektioner. Avslutade arbetsdagen med jumppa i trean. Hem med gula. Försökte som vanligt sova. Men väcktes av ett tonårsgäng i högstadieåldern. Som förde ett förfärligt oväsen bak i bussen. En av killarna passade på att tok-vråla ut genom dörren då bussen stannade för att släppa av en passagerare. Han fick en åthutning av Janne S bakom ratten. Maken till oborstade ungdomar har jag inte sett i Larsmo förr! Drog en suck av lättnad då trion klev av i Furuholmen.
Hemma. Käkade en mandarin. Packade träningsväskan. Och fortsatte till Fitness. Klev upp på mattan. Fick sällskap av Jonas S. Som berättade att han i söndags tävlat i Botniahallen. Sprungit en mil å trettiofem minuter. Göta Petter! Själv skulle jag vara nöjd med SUB40. Jonas berättade vidare att han antagligen skulle delta i ett halvmaratonlopp. I samma hall. Om en dryg vecka, 1 mars. Hmmm? Ett halvmaratonlopp  på en fyrahundra meters bana. Det är ju nästan femtio-tre varv! Och det dubbla för en riktig mara. Då måste man nog ha ett starkt psyke. Eller vara en päronskalle.
Löpningen kändes bra idag också. Vaderna ömmade fortfarande. Men störde inte nämnvärt. Fick ihop tretton kilometer. Töjde och foamrollade lite efteråt. I omklädningsrummet mötte jag Folke J. Som frågade om jag också var på väg till Botniahallen den 1 mars. Hmmmm? Nu hade jag på en timme träffat två löpare som skulle delta. Var det slumpen? Eller var det ett tecken? Ett tecken på att jag borde anmäla mig? Hmmmm? Femtio-tre eller etthundra-sex varv? Fixar päronskallen det? Måste nog ta mig en langan spaddo i kväld. För att röjk-å-fundeer. Kanske vaimo skulle uppskatta en shoppingresa till Vasa?
Hemma igen. Käkade ägg, tonfisk och ett par smörgare. Tog sen svarta, inte alls rostiga till stan. Till ett möte i jarokansliet. Då jag återvände hade ettan dykt upp. Najs! I morgon är det fredag och sista arbetsdagen före en veckas sportlov. På sportlovet ifjol sprang jag för första gången i mitt liv över hundra kilometer. Hoppas på något liknande i år.

Saldo: 13,0 km

Totalt: 596,0 km

Mål: + 35,0 km

Kanon: Löpningen kändes bra.

Kalkon: Högstadiekillarnas beteende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar