fredag 21 februari 2014

PETTYMYS

Dag 52
I går kväll. Kollade på en intressant hockey-dokumentär. Som handlade om den sovjetiska superkedjan Kasatonov-Fetisov-Makarov-Larionov-Krutov. Armégrabbarna tränade stenhårt under Viktor Vasiljevitj Tichonovs ledning. Låg på läger elva månader i året. Efter VM-guldet 1989 i Stockholm splittrades kedjan. Synd!
I morse. Sista dagen före sportlovet. Tungt att stiga upp ändå. Käkade gröt. Och skyndade mig till jobbet. Överraskades av förskollbarnen med en trevlig snögubbe. Tillverkad av en strumpa. Tack så myttji! Risgrynsgröt till skollunch. Käkade som besatt. Kanslijobbade. Höll ett par lektioner. Stängde dörren till rektorsexpeditionen halv två. Skyndade mig till gula hållplatsen. Var sent ute. Men fick lifta med köksan Pia A. Hann precis.
Vek in till Trädgårdsgatan med en burk risgrynsgröt. Kollade första perioden av semifinalrysaren Finland-Sverige tillsammans med farsan. Fortsatte till hemmasoffan. Våndades framför dumburken. Önskade att Finland haft superkedjan från CCCP. Storabror drog förstås det längre strået. Lejonen loosade med uddamålet. Pettymys, som farsan brukar säga. Ingen vidare start på sportlovet! Efter matchen ville vaimo ha hjälp med städningen. Jag erbjöd mig att dammsuga. Nope. Du rör inte min splitternya dammsugare! Du får bädda ettans säng. Och damma tamburmattorna. Ok! Lätt som en plätt. Tog mig tio minuter. Ibland kan det vara bra med förbud.
Packade träningsväskan. Och begav mig av till stans bästa gym. Fullsmockat. Styrketräning på agendan. Jobbade med magen, vaderna och baklåren. Lite roligare än senast. Men absolut inget hallelujah-moment. Orkade i en trekvart. Töjde och foamrullade lite i spegelsalen. Bastade. Hämtade lite basvaror från lähikauppan.
Hemma. Middagen väntade. Najs! Käkade lövbiff. Funderade på om jag skall anmäla mig till de hundrafem varven i Botniahallen om en dryg vecka. Senast i övermorgon måste jag bestämma mig. Men just nu lutar det åt att jag anmäler mig.
I morgon bitti ska jag kuta en dryg mil med Henry M. Hoppas att fler löpglada sportlovsfirare dyker upp. Avfärd klockan 7:30 från gårdsplanen utanför Fitness Club.

Saldo: 0,0 km
 
Totalt: 596,0 km
 
Mål: + 24,0 km
 
Kanon: Att ha sportlov.

Kalkon: Förlusten mot Tre Kronor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar