onsdag 19 februari 2014

DÅLIG TAJMNING

Dag 50
I går kväll. Efter styrelsemötet med Liga-Jaro. Kollade Champions League, Manchester City-Barcelona. Katalanerna visade framfötterna. Vann komfortabelt, 2-0. Sent i säng.
Onsdagsmorgon. Vaderna värkte fortfarande. Packade träningsväskan. Lade också med att par smörgare. Tog röda, rostiga till jobbet. Startade työpäivän i herrarnas vessa. Tillsammans med kotiparturin. Som jag ställde på tolv milli. Rakade päronskallen. Hmmmm? Stråna såg ovanligt korta ut? Kollade bladlängden. Shitt! Maskinen hade halkat ner till nie. Shitt! Okej, inget att göra åt. Får väl se ut som jugoslavisk fångvaktare ett par dagar då. Avslutade skoldagen med ett tre-timmar-långt rektorsmöte. Under mötet avgjordes både damernas och herrarnas parsprint. Medaljer regnade över de blåvita deltagarna. Och Finland-Ryssland i hockey. Snacka om att dålig tajmning. Jag följde med hockeymatchen i smyg på läsplattan. Viskade ställningen åt mina manliga rektorskollegor. Tror nog att chefen märkte vad jag höll på med. Men, snäll som hon är, så lät hon mig hållas.
Direkt från mötet till Fitness. Käkade mackorna från i morse. Drog på mig kinvarorna. Och äntrade löpmattan. Niklas K joinade på mattan bredvid. Och hans äldsta kille på andra sidan. Kul! Löpningen kändes dessutom kanonbra. Startade lite snabbare än i går. Skruvade upp tempot efter varje kilometer. Lätt som en plätt. De värkande vaderna störde inte alls. Fick ihop en dryg tolva. Struntade i att töja. Bastade och fortsatte hem.
Hemma. Tyst och mörkt i lägenheten. Vaimo i jobb. Käkade. Bacon, ägg och en burk med ananasbitar. Stoppade in en prilla. Och lade mig på soffan. Kände hur endorfinerna strömmade till. Men också trötthet. Måste antagligen ta en tupplur. För att orka invänta kvällens stora fajt. Arsenal mot Bayern Munich i Champions League. För precis ett år sedan så förlorade Arsenal med 1-3.  Hoppas det går bättre i kväll!
 
Saldo: 12,4 km
 
Totalt: 583,0 km
 
Mål: + 33,0 km
 
Kanon: OS-guldet i lagsprinten.

Kalkon: Dålig tajmning på vårt rektorsmöte.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar