tisdag 11 mars 2014

APPLE LEARNING EVENT

Dag 70
I går kväll. Hittade en helt ny löparbok, Den magiska milen. "I den här boken guidar löparproffset Maria Akraka dig till att bli bättre på att springa en mil." Stod det i reklamen. Och jag var såld. Förstås. Jag har ju en dröm om att kuta milen under fyrtio minuter. Även om jag just nu är långt ifrån sådana tider. Men helt har jag inte släppt tanken på SUB40. Beställde ett inbundet exemplar från en nätbokhandel.
Tisdagsinvägning. Sjuttio-en-komma-åtta. Nå-jaa. Numera är jag ganska nöjd då jag ligger under sjuttiotvå. Käkade. Kollade dagens tidning. Gulp! Håksade att jag nog glömt Treken vid Fitness i går. Shitt! Hoppas den står kvar! Traskade dit. Pust! Cykeln stod kvar där jag lämnat den. Trampade iväg till gula startplatsen. Halva dagen på jobbet. Direkt efter skollunchen fortsatte jag till stadshuset Karleby. Apple Learning Event på agendan. Fick genast en flashig Apple Air i min hand. Tillsammans med kaffe och en smörgare. Bra början. Kursen var dessutom jättebra. Med föreläsare från Finland, Sverige och England. Fick en massa nya tips hur jag kan använda pekplattan i min undervisning. Typ iBook Author, iTunes U, Air Drop, E Pub och den talande katten Talking Tom. Liftade hem med trevliga Niklas N och Lotta K.
Hemma. Vaimo hade middagen klar. Mexikansk gryta. Najs! Packade träningsväskan. Och pedade iväg till Fitness. Träffade Jonas H och Philip M. Som bad mig joina dem på en trettio kilometers långlänk, den tjugoandra mars. Det lovade jag. Tänka på. Kutade sen en dryg mil på mattan. Skruvade upp farten efter varje kilometer. Den sista kilometern gasade jag på rejält, 4:17 min/km. Pust och stön! Ifall jag någon gång skall fixa SUB40 måste jag springa. Typ 17 sekunder snabbare/km. Och tio gånger längre. Drömmen verkade med ens väldigt avlägsen. Suck!Bastade. Kom ihåg att jag hade Treken på utsidan. Pedade hem.
Hemma igen. Drack tre stora glas iskiate. Lekte lite med Talking Tom. Vaimo undrade vad jag höll på med? Och skrattade sig nästan fördärvad då Tom härmade henne.
I morgon vilar jag. Ihan varmasti. Tur i oturen är att jag har en fullspäckad agenda. Med jobb, arbetshandledning och rektorsmöte på dagen. Sen på kvällen skall jag ringa runt till Liga-Jaros aktieägare. För att kolla om de också är beredda att #STANDUPFORJARO?

Saldo: 12,0 km
 
Totalt: 834,0 km
 
Mål: + 64,0 km
 
Kanon: Apple Learning Event
 
Kalkon: SUB40 känns avlägset

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar