söndag 23 mars 2014

TOG DET PIANO

Dag 82
Käkade både smörgås- och jordgubbstårta på svärfars åttio-fem-års-kalas i går kväll. Avslutade kvällen tillsammans med Liza Marklund.
I morse. Sovmorgon. Till sju. Käkade. Tog det piano. Läste lite. Besökte mina föräldrar. Träffade Pontus B i Fitness. Låg på Bemern i tjugo minuter. Utan att somna. Fortsatte till Västra Plan. Svinkallt. Jaro skulle möta Sporting Kristina i en träningsmatch. Hälsade på bortalagets coach, Janne L. En trevlig typ jag lärde känna under studietiden. Jaro dominerade matchen. Ledde med tre mål i halvtid. Då jag lämnade matchen för att skjutsa trean till Pännäinen. Därifrån till stans bästa gym. Kutade en tolva på mattan. I bekväm fart. Benen kändes okej. Töjde lite i spegelsalen. Bastade. Och begav mig hem igen.
Möttes av en tom lägenhet. Vaimo jobbade kvällsskift. Trollade fram och käkade en omelett. Loggade mina kilometrar. Konstaterade att jag bara har fyra mil fram till den första av årets fyra tusingar. Och att jag ligger drygt åtta mil före fjolårets notering. Läste att Jaro vunnit träningsmatchen med 5-0. Najs! Kollade också hur löpningen går för mina idoler Tove L och Benny S. Tove hade under den senaste veckan kutat nästan tjugo mil. I tisdags sprang hon tre pass! Benny tränar också stenhårt. Han har anmält sig till Paris Marathon den 6 april. Ser verkligen fram emot att följa honom där.
I morgon skall jag låta benen vila. Siktar på att intervallträna på onsdag. Och springa ett långpass på lördag eller söndag. Övriga dagar blir det distans.

PS
Länkar till Bennys och Toves fantastiska bloggar hittar du i skärmens högerkant.

Saldo: 12,0 km

Totalt: 960,0 km

Mål: + 58,0 km

Kanon: Bennys och Toves bloggar.

Kalkon: Vädret under Jaromatchen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar