torsdag 6 mars 2014

MÄKLADE

Dag 65
Avslutade gårdagen framför dumburken, Sveriges Mästerkock. Avundades de skickliga deltagarnas framfart bland kastrullerna. Kröp sen i säng.
Torsdag. Jobbigt att stiga upp. Näsblod. Hmmm? Sprang jag för hårt i går? Det är ju trots allt bara fyra dagar sen jag tog ut mig fullständigt? Eller så har jag en ny förkylning på gång? Nå-jaa. He e så tå! Off till jobbet. Halvsov i bussen. Började dagen med ett medarbetarsamtal klockan sju. Fortsatte med ett par lektioner. Elevkårsstyrelsens andra möte. Kanslijobbade. Och stängde sen dörren till rektorsexpeditionen. Hem med gula.
Hemma. Käkade lite flingor. Packade träningsväskan. Kände mig allt annat än pigg. Funderade på skippa passet? Eller skjuta upp det till i morgon? Tog mig själv i kragen. Och strosade iväg till Fitness. Drog på Fivefingers. Och klev upp på mattan. Löpning kändes okej. Även om benen protesterade lite. Kristian B dök upp vid min sida. Länge sen vi setts. Kristian berättade att han haft ryggproblem. Och inte tränat på tre månader. Ändå såg han vältränad ut? Berättade att han gått ner i vikt. Typ åtta kilo. Bara genom att lämna bort kolhydrater, typ bröd och potatis. WTF! Jag har ju försökt precis samma sak. Och dessutom ju kutat som en galning. Är det något fel på min badrumsvåg? Njaae knappast. Den stämmer tyvärr nog. Antagligen har jag fuskat för mycket. Mest  för att jag är så snål på bullona, smörgare och annat gott.
Kutade en dryg mil. Bastade. Skyndade hem, via lähikauppan. Köpte en ny havregrynsgröt, Iso Täysijyvä Kaurahiutale från Myllyn Paras. Med jättelång koktid, typ 15 minuter. Testade gröten genast. Med morsans äppelmos och chiafrön. Gillade skarpt. Tack för tipset Kristian!
Fortsatte sen till Jarokansliet. För att hjälpa till med kampanjen #STANDUPFORJARO. Satt ett par timmar i telefonen och sålde LigaJaro-aktier åt folk i Jeppis med omnejd. Det gick riktigt bra. Folk verkade gilla kampanjen.

Saldo: 11,0 km

Totalt: 765,5 km

Mål: + 50,5 km

Kanon: Iso Täysijyvä Kaurahiutale.

Kalkon: Jobbig morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar